בע"ה כ"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שני נערים מואשמים בהצתת הכנסייה

הותר לפרסום כי ינון ראובני ויהודה אסרף נאשמים בהצתת הכנסייה לפני כחודש וחצי בטבחה. תקשורת השב"כ הוציאה הודעה חריגה בעניין בדומה להודעות על אישומי מחבלים

  • אברהם שפירא
  • י"ג אב תשע"ה - 13:10 29/07/2015
גודל: א א א
והאלילים כרות יכרתון (כבאות מחוז צפון)
והאלילים כרות יכרתון (כבאות מחוז צפון)

כתב אישום הוגש היום (רביעי) כנגד שני נערים יהודים - ינון ראובני ויהודה אסרף בגין הצתת הכנסייה בטבחה לפני כחודש וחצי, שם רוססו הכתובות "והאלילים כרות יכרתון" המצוטטים מתפילת "עלינו לשבח" בעניין ביטול עבודה זרה.

חמישה נערים ביניהם קטין, נעצרו לפני כשבוע וחצי שלטענת השב"כ והמשטרה היו מעורבים במעשה. בתחילת השבוע שוחררו שניים מהם ולשניים אחרים הוגש כתב אישום כאמור. הנער הנוסף עצור בשבל זה בטענה כי הוא "הסית" את יתר הפעילים.

בהודעה חריגה שהוציא שירות הביטחון הכללי לתקשורת המנוסחת בדומה להודעות השב"כ בעניין אישומים כנגד מחבלים, מפרטים בשב"כ את מקום הימצאו ופועלו של כל אחד מהחשודים והנאשמים, על פי טענת השב"כ.

בהודעת השב"כ לא היססו לכתוב כי לגבי יתר "חברי ההתארגנות" שלהם לא הוגש כתב אישום ינקטו הליכים מנהליים, קרי - צווי הרחקה והגבלה מנהליים כמו שנעשה בעבר לאחר מעצרים דומים שנגמרו בשחרור מחוסר ראיות.

הכנסייה שהוצתה (כבאות והצלה מחוז צפון)

בהודעה מציג השב"כ כי העצורים פועלים כביכול ב'התארגנות' וכי "'התארגנות' זו פועלת במסגרת "תשתית אידיאולוגית" אליה משתייכים מספר מצומצם של פעילים מקרב פעילי הגבעות. תשתית זו מחזיקה באידיאולוגיה קיצונית השואפת לשנות את סדרי המשטר ולקרב את הגאולה במספר שלבי פעולה" כתבו בשב"כ.

"במסגרת פעילות "התשתית", הסיתה זו לפגיעה בנקודות תורפה במדינת ישראל על מנת
לעורר את השיח סביבה ולמשוך אליה תומכים. בראש "התשתית" עומד פעיל מירושלים אשר
התגורר לאחרונה במאחזים של פעילי הגבעות שהורחק לנוכח מסוכנותו בצו מנהלי לשנה
מאיו"ש ומירושלים ומתגורר כיום בצפת".
תגובות (18) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 0 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד