בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ערבים תכננו לבצע פיגוע בקבר יוסף

הותר לפרסום כי ארבעה ערבים נעצרו, בחשד שתכננו לבצע פיגוע ביהודים הבאים להתפלל בקבר יוסף. אחד מהמחבלים הוא שוטר ב"משטרה הפלסטינית"

  • טוביה אריאל
  • י' אלול תשע"ה - 17:42 25/08/2015
גודל: א א א
מחבל ערבי בקבר יוסף, אילוסטרציה. (צילום מסך מתוך יוטיוב)
מחבל ערבי בקבר יוסף, אילוסטרציה. (צילום מסך מתוך יוטיוב)

היום (שלישי) הותר לפרסום כי נעצרו ארבעה ערבים מטול-כרם, שכם, וג'נין, בחשד שתכננו לבצע פיגוע של מטעני חבלה ויריביהודים, בעת שיגיעו להתפלל בקבר יוסף.

ארבעת המחבלים מזוהים עם ארגוני טרור ערבי שונים, שניים מהם כבר נעצרו בעבר על עבירות טרור ושוחררו, ואחד מהם הוא שוטר 'פלסטיני'. בהקשר זה יש לציין כי פיגוע הירי בו נרצח בן יוסף לבנת הי"ד (אלון מורה), לפני כארבע שנים על ידי שוטרי הרשות שהוצבו במקום בתיאום עם צה"ל.

בחקירתם סיפרו הארבעה כי שניים מהם, נסים מוחמד, והשוטר ה'פלסטיני' מחמד דמירי, הם אלו שתכננולבצע את הפיגוע בפועל. השניים הנותריםיאסר צראוי, ועדוען נזאל,לא היו אמורים להשתתף בפיגוע בפועל, אלא רק לסייע באספקת אמל"ח והכנת המקום למחבליםשיבצעו את הפיגוע.

בתגובה לפרסום, אמר ראש מועצת שומרון יוסי דגן, כי "מדובר בהוכחה נוספת לחשיבות החזרת נוכחות צה"ל לקבר יוסף, כפי שסוכם אפילו בהסכמי אוסלו. קבר יוסף שייך לכל עם ישראל ואנחנו שמחים להיות שליחים של עם ישראל במקום הקדוש הזה. אנחנו מודים לכוחות הבטחון על הפעולה החשובה והנחושה, ומקווים לחזור לקבר יוסף בקרוב".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד