בע"ה ה' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ניסיון לינץ' בחברון: שני פצועים

ארבעה בחורים חולצו הערב (ה') מליץ' בחברון לאחר שהותקפו בידי ערבים. הרכב הוצת ונשרף כליל

  • אברהם שפירא
  • י"ט אלול תשע"ה - 19:22 03/09/2015
גודל: א א א
הרכב לאחר הלינץ (משה בוטביה סוכנות תצפית)
הרכב לאחר הלינץ (משה בוטביה סוכנות תצפית)

רכב ובו ארבעה יהודים שנכנס בשוגג לשכונת ג'בל ג'והר, בחברון הותקף באבנים ובקבוקי תבערה על ידי פורעים ערבים. שני נוסעים נפצעו באורח קל.

על פי הדיווח, נכנסו ארבעה תיירים יהודים מארצות הברית לשכונה הערבית שבשליטת הרשות "הפלסטינית", שם הותקפו באופן קשה על ידי בקבוק תבערה ואבנים שהשליכו ערבים, ורכבם נשרף כליל.

זירת האירוע (משה בוטביה סוכנות תצפית)

עד כה דווח על שני פצועים באורח קל וכוחות צה"ל מבצעים כרגע חילוץ לבחורים שהצליחו להימלט מהרכב לפני הצתתו. יש לציין כי אנשי הביטחון האזרחיים בהם הרבש"צים וחברי כיתת הכוננות בחברון הם אלו שהגיעו ראשונים למקום ורק לאחר מכן הגיע הצבא. הבחורים שהו בבית ערבי בשכונה עד להגעת החיילים ולאחר מכן כוח יס"מ ומשטרה למקום.

בסוכנות תצפית דווח, כי פילבוקס תצפית צה"לי שהוצב בג'בל ג'והר לאחר הפיגוע בסמטת הגיבורים בשנת ה'תשס"ב הוסר בימים האחרונים.

דובר הישוב היהודי בחברון נעם ארנון אמר כי "העובדה שיהודים ניצלו בנס מוכיחה שוב שהעברת שטח למחבלים היא מתכון לאסון. אנו דורשים החזרת עמדות צה"ל למקום וסילוק המחבלים ועוזריהם משטחי העיר חברון. רק כך ישוב השלום לשרור בעיר למען תושביה שוחרי השלום בני כל הדתות".

ברוך מרזל אמר בתגובה ללינץ' כי "מח"ט חברון לא יוכל להסיר אחריות מנסיון הרצח בג'בל ג'והר כאשר רק לפני שבועיים הורה להוריד עמדת צה"ל במקום ולהעביר את החיילים לשמור שבבית הכנסת חזון דוד לא יתפללו יהודים. כאשר המח"ט עסוק לרצות את גורמי השמאל זאת התוצאה ועם מח"ט כזה אין פלא שיהודים נפגעים".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 11 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד