בע"ה ו' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ה'מראבטאת' - התאחדות בלתי מותרת

שר הביטחון חתם על המתפרעים בהר הבית כעל התאחדות בלתי מותרת. מעתה, כל המשתתף בפעילות הארגונים צפוי לעמוד לדין

  • אברהם שפירא
  • כ"ה אלול תשע"ה - 14:41 09/09/2015
גודל: א א א
ערביות המראבטאת בהר הבית. ארכיון
ערביות המראבטאת בהר הבית. ארכיון

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון חתם על הארגונים ה'מראבטון' ו'מראבטאת' כעל התאחדות בלתי מותרת, זאת מכוח תקנות ההגנה הנמצאות בסמכותו.

בשנה האחרונה, זה הפך לנוהל. עשרות רבות של ערביות וערבים מגיעים להר הבית, מקללים, צועקים ותוקפים את העולים היהודים להר. עשרות סרטונים בהם מתועדות נשות ה'מראבטאת' כשהם מקיפות את העולים וצווחות "אללה אוכבר" פורסמו, אך לא נרשמו סביבם מעצרים. בעבר פורסם כי כל ערביה מקבלת על ה"עבודה" כסף.

"פעילי ה'מראבטון'וה'מראבטאת'מהוות גורם מרכזי ביצירת המתח והאלימות בהר הבית בפרט ובירושלים בכלל. מדובר בפעילות מתסיסה ומסוכנת נגד תיירים, מבקרים ומתפללים במקום, המובילה לאלימות ועלולה לפגוע בחיי אדם", אמרו בלשכתו של יעלון.

ההכרזה נחתמה לאחר קבלת אישור היועץ המשפטי לממשלה, ומעתה כל מי שישתתף בפעילות ה'מראבטון' וה'מראבטאת', יארגן אותה או יממן אותה, מבצע פעולה אסורה וצפוי לעמוד לדין.

"מדינת ישראל מאפשרת חופש פולחן לכלל אזרחיה ולתיירים המבקרים בה ללא הבדל דת, והיא רואה בכך ערך בסיסי חשוב ומרכזי, אך אין לנו כל כוונה לאפשר לגורמים אלימים ומתסיסים לפגוע בסדר הציבורי ולאיים על שלומם של מתפללים, בוודאי באתר רגיש וקדוש כמו הר הבית" אמר יעלון.

בתנועת 'חוזרים להר' הגיבו לדבריו של יעלון ואמרו, כי "אנו דורשים מהשר לדייק בדבריו. המדינה פועלת ללא הרף לחופש דת אחת בלבד והיא דת האיסלם, והכנסת כל סממן יהודי לשטח ההר אסורה, כל זאת בזמן שהמדינה אמורה לפעול להיפוך המטבע ולחיזוק הפולחן היהודי במקום, כולל מזבח, קרבנות ובית המקדש".

"תנועת חוזרים להר מזמינה את שר הביטחון, מר בוגי יעלון, לעלות להר הבית ואף מוכנה להביא מדריך מטעמה, כך שיוכל השר לחזות ב"חופש הפולחן" שנשמר בהר בעיניו".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 6 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד