בע"ה כ"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"חשוב להסתובב איפה שאין משטרה"

מאות הפגינו היום (ה') במקום בו הותקף צעיר יהודי בעיר העתיקה בבירה. בין המשתתפים נכח גם אריה קינג שאמר "אני קורא ליהודים לשטוף את סמטאות העיר העתיקה"

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • ד' תשרי תשע"ו - 13:00 17/09/2015
גודל: א א א
המפגינים בשער השלשלת, היום (יוסף פריסמן)
המפגינים בשער השלשלת, היום (יוסף פריסמן)

מאות תושבים מהעיר העתיקה בירושלים יצאו הבוקר (חמישי) להפגין ולהתפלל סמוך לשער השלשלת שם הותקף צעיר תושב האזור בידי עשרות ערבים שהשליכו לעברו חפצים.

המפגינים הניפו שלטים עליהם נכתב "חיינו או חיי האויב?", "אנו סופגים נאצות והאו"ם מפרנס את המחרפות", "ירושלים יהודית וכך תשאר" ושלטים נוספים.

מנגד, הגיעו למקום נשות המורביטאת שקראו קריאות נאצה כנגד המפגינים.

המפגינים בשער השלשלת, היום (יוסף פריסמן)

"בשעה שיהודים מרגישים לא בטוח ברחוב ראשי בעיר העתיקה, האשמה כולה על ממשלת השמאל של נתניהו בהשתתפות הבית היהודי, שלא ידעו ועדין לא יודעים איך לטפל בעיר החשובה הזאת", אמר אריה קינג שהשתתף בהפגנה, בראיון וידאו לקול היהודי. "מה שקרה פה השבוע, מה שקורה פה בשנתיים האחרונות, הוא שהבית היהודי שותפה לממשלה שליהודים לא בטוח להסתובב באמצע היום ברחובות הראשיים של העיר".

"לכן אני קורא לבית היהודי לפרוש מהממשלה הזאת, עד להשבת הבטחון. איך משיבים את הבטחון?" שואל קינג ועונה "מאוד פשוט. בכל צומת ובכל פינה של רחוב או סמטה, אני רוצה לראות שוטר. אני מוצא אוזן קשת אצל השר לבטחון פנים, מה שאין אצל הבית היהודי. אם אתם לא מסוגלים לייצר בטחון, תפרשו מהממשלה", קורא קינג.

"אני קורה ליהודים להגיע בהמוניהם לשטוף את סמטאות העיר העתיקה, ולהסתובב ברובע המכונה המוסלמי, הרובע היהודי המתחדש, לרובע הנוצרי, הרובע הארמני, להסתובב חופשי, איפה שיש משטרה ואיפה שאין משטרה. עדיף איפה שאין משטרה, כי אם יש משטרה, יש שם ריבונות כלשהי. תסתובבו במזרח ירושלים, בג'בל מוכבר, בצור באחר. אם אתם תבואו לשם, המשטרה תבוא אחריכם ובזה זכינו".

המפגינים בשער השלשלת, היום (יוסף פריסמן)

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 6 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד