בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

תקשורת של מי?

לצד לימודי סנגוריה על הערבים, כלי התקשורת השונים מעלים הסברים משלהם לפיגועים האחרונים. אז מי אשם? יהודה גליק או המציתים בדומא? בטוח שלא הערבים...

  • אורי קירשנבום
  • כ"ג תשרי תשע"ו - 15:19 06/10/2015
גודל: א א א
רוני דניאל באולפן שישי (צילום מסך)
רוני דניאל באולפן שישי (צילום מסך)

אירועי הטרור של השבוע האחרון מספקים לנו הצצה אל תפיסת העולם של התקשורת בנוגע לטרור הערבי שמשתולל בארץ. קצרה היריעה מלהכיל את כל ההתבטאויות שנאמרו ונכתבו בכלי התקשורת השונים, אז אספנו עבורכם כמה דוגמאות בולטות.

במהדורת אולפן שישי האחרונה בערוץ 2, שאלה המגישה, דנה וויס, את הפרשן הצבאי, רוני דניאל, איך ייתכן שילדי משפחת הנקין יצאו בלא פגע מהפיגוע. דניאל חמור הסבר השיב שככל הנראה המחבלים עמדו בשלב מסויים קרוב מאוד לרכב ובוודאי ראו את הילדים. מכאן הסיק דניאל כי המחבלים נמנעו במכוון מרצח הילדים: "זו מין גישה, גם אצל מרצחים כאלה, לומר - 'אנחנו יורים במתנחלים, אנחנו לא חיות אדם שרוצחים ילדים'. אולי מין איתות של - 'בדומא עשיתם כך, אנחנו נוהגים אחרת'", אמר דניאל וסייג מעט את דבריו: "קשה לי לייחס להם אנושיות רבה, אך מכל מה שיודעים זו הייתה התמונה".

דנה וויס אף מיהרה להעריך שהגישה הזו של המחבלים מאפיינת כנראה את "גל הטרור" הנוכחי ביחס לקודמיו. רק לאחר שעמיתיו לפאנל, אהוד יערי, הפרשן לענייני ערבים, ורינה מצליח, הפרשנית הפוליטית, הביעו אי נוחות מקביעתו של דניאל, הבהיר דניאל שהוא לא התכוון לומר שהמחבלים הם צדיקים גדולים, אלא ש"זה מעשה טקטי, זה מעשה שנועד להבהיר לכולם - 'אנחנו לא רוצחי ילדים, אנחנו הורגי מתנחלים'". שימו לב: "רוצחי ילדים" מול "הורגי מתנחלים".

מיותר לציין, שלאחר שחקירת הרצח הביאה למסקנה שהמחבלים נמלטו מהזירה בעקבות פציעתו של אחד מהם מירי תועה של חבירו, הפכו דבריו של דניאל לא רק למקוממים אלא לכשל מקצועי.

"נקמה על דומא"

אודי סגל, גם הוא פרשן בערוץ 2, ציטט גורמים עלומים ש"מעורים היטב בחומרי חקירת הפיגוע" בו נרצחו בני הזוג הנקין הי"ד, לפיהם חברי חוליית החמאס שרצחו את הזוג הנקין הי"ד פעלו כנקמה על הצתת בית משפחת דוואבשה בכפר דומא. סגל הוסיף הסבר למשמעות הדברים: "בכך שוללים הגורמים את החשד כי מדובר בפעולה שנובעת מגל הטרור 'הספונטני' שמתרחש בשבועות האחרונים בירושלים וברחבי יהודה ושומרון. לא מדובר במיידי האבנים שבהם נתקלים תושבי האזור בעת האחרונה, אלא בפעילות מורכבת ומתוכננת", כאילו שזה משנה.

כותרת של אודי סגל (צילום מסך)

דווקא לאטילה שומפלבי מYNET יש הסבר מעניין אחר לפגועים: העולים היהודים להר הבית. שומפלבי צייץ בטוויטר שאם ארדן ונתניהו רוצים באמת להרגיע את השטח, עליהם לסגור את הר הבית הרמטית, "אך הם נשלטים על ידי יהודה גליק אנד קומפני", צייץ שומפלבי.

לאטילה הסבר משלו לפיגועים (צילום מסך מטוויטר)

ועוד משהו מערוץ 2 לסיום: אדל בינט, אלמנתו של אהרון הי"ד שנרצח בפיגוע בשער האריות במוצאי השבת האחרונה סיפרה איך בעוד הסכין נעוץ בגבה, סירבו עוברי האורח הערבים שנכחו במקום לסייע לה וחלקם אף גיחכו עליה. אולם, בערוץ 2 מצאו לנכון ללמד סנגוריה על אותם ערבים. "אנחנו מפחדים לעזור, ירביצו לנו", ציטטו הבוקר בכותרת בערוץ 2 ערבים מהעיר העתיקה ששוחחו עם הכתב עמית ולדמן שסייר באזור.

בערוץ 2 מצאו את המסכנים (צילום מסך)

עד כאן להפעם. רשימה חלקית בלבד.

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 17 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד