בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חברון: "אל תפתחו חנויות ערביות"

תושבי חברון יצאו היום (ג') להפגין כנגד שיפוץ חנויות ערביות ברחוב היהודי, וצה"ל הפסיק את השיפוץ. לדברי התושבים "בפיגוע האחרון הוכח כי האוכלוסייה ערבית מסכנת את היהודים"

  • טוביה אריאל
  • כ"ג תשרי תשע"ו - 22:21 06/10/2015
גודל: א א א
ההפגנה בחברון היום (סוכנות תצפית)
ההפגנה בחברון היום (סוכנות תצפית)

מאז תחילת החגים, משפצים הערבים בחברוןשורה של חנויות ברחוב הסמוך למערת המכפלה. היום (שלישי) יצאו כחמישים מתושבי חברון להפגין כנגד השיפוצים וצה"ל הפסיק את העבודות.

"החנויות ברחוב סגורות מזה שלוש עשרה שנה בעקבות פיגועים רבים שהתבצעו ברחוב", סיפר לקול היהודי חיים בלייכר, ממארגני ההפגנה."כל אחד יודע שבמקום שיש אוכלוסיה ערבית צפופה, יש מעטפת לפיגועים. בפיגוע האחרון בירושלים, הוכח שלא מדובר רק במעטפת, אלא מתברר שאותם ערבים שמוכרים בחנויות,הם חלק ממשתפי הפעולה עםמחבלים שרוצחים יהודים".

את שיפוץ החנויות מממנת קרן של הרשות "הפלסטינית".מקור הכספים של הקרן הוא תרומות של מדינות באיחוד האירופי. מדובר במאות מליוני יורו, המושקעים בשיקום של בתים ערבים באזור היהודי בחברון.

בלייכר מספר כי בשבועות האחרונים פנו תושבי חברוןפעמים רבותלצבא, וביקשו לעצור את התופעה המסוכנת, אך הצבא לא פעל בשום צורה בעניין. בלייכר אףמציין כי כשבדובר ביהודים שנכנסים לבתים בבעלות יהודית בחברון, הצבא לא מהסס לגרש אותם מסיבות ביטחוניות.

לדברי בלייכר, בעקבות ההפגנה נעתר צה"ל לפניות התושבים,והפסיק לפחות באופן זמני את השיפוץ בחנויות. "אנחנו מיצרים על כך שרק כשתושבים יוצאים להפגין ברחוב, הצבא נזכר לפעול" אומר בלייכר.

בלייכר מצייןכי במקביל לשיפוץ החנויות, מתבצעים בסמוך בדרך קבע, אירועי טרור כנגד חיילי צה"ל. "במרחק של כשבעים מטר מהחנויות, נזרקו בשבוע וחצי האחרונים ללא הפסקה, אלפי אבנים ועשרות בקבוקי תבערה ומטעני צינור, לעבר כוח צה"ל ששומר במחסום ובאופן אירוני, בזמן שערבים מתפרעים מאחורי המחסום, נעשות הכנות להכנסתם פנימה, אל עומק הרחוב היהודי".

לדברי בלייכר הדרך לשנות את המצב היא לצאת לרחוב ולהפגין, ולדרוש מראשי השלטון לפעול בצורה אמיתית למיגור הטרור. "לאחר שכולנו ראינו בעיקר בעקבות הפיגועים האחרונים, שאנחנו לא נמצאים במצב של שלום אוטופי, אלא יש לנו מלחמה קשה עם שכנינו הערבים, אנשים צריכים לצאתלרחוב ולהפגין", אומר בלייכר ומציין כדוגמא את ההצלחה הקטנה שנחלו תושבי חברון. "כמו שהוכחאצלינו בחברון, שלאחר שיצאנו להפגין צה"ל נזכר שהחנויות האלו מסוכנות, ככה אם כל מי שמבין את המצב לאשור יצא להפגין, יבינו גם ראשי המדינה כי יש צורך לפעול".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד