בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"המשטרה מפגינה יד קשה דווקא נגד יהודים"

בימים של פיגועים חוזרים ונשנים, המשטרה בוחרת לנקוט ביד קשה כנגד יהודים שפועלים או מתבטאים כנגד ערבים. עו"ד יובל זמר מחוננו: "המשטרה מפגינה יד קשה דווקא נגד יהודים"

  • אורי קירשנבום
  • כ"ט תשרי תשע"ו - 13:30 12/10/2015
גודל: א א א
בית ספר תיכון (אילוסטרציה, SXC)
בית ספר תיכון (אילוסטרציה, SXC)
המשטרה עצרה היום שני צעירים יהודים בני 18 מטירת הכרמל בחשד שתכננו לפגוע בערבים. החשודים פרסמו בפייסבוק הודעה לפיה בכוונתם לפגוע בערבים שייתקרבו לבית ספרם, ולצורך כך אף הצטיידו בסכינים. בשעות אלה הם מובאים לבית המשפט לאחר שהמשטרה ביקשה להאריך את מעצרם.

אירוע זה מגיע לאחר שאתמול עצרה המשטרה בירושלים חמש נערות יהודיות לאחר שבעל חנות ערבי מרחוב יפו בעיר דיווח למשטרה שהוא הותקף על ידי קבוצת נערות באמצעות גז שהתיזו לעברו. כעבור זמן קצר עצרה המשטרה את קבוצת הבנות שענו ככל הנראה לתיאור שמסר המתלונן.

מארגון חננו נמסר כי הנערות נשארו הלילה במעצר וכי טרם ברור מה היו נסיבות האירוע.

|הרחקה מכל המסגדים בארץ

המשטרה ביקשה להרחיק תושב פתח תקווה מכל המסגדים במדינת ישראל, וזאת בשל חשד להתבטאויות כנגד ערבים בקבוצות וואצאפ.

לטענת המשטרה, התושב, יהודי כבן 30,התבטא, לאחר הפיגוע בפתח תקווה בקבוצות וואצאפ בהם הוא חבר, כנגד ערבים.

בדיון שהתקיים היום בבית משפט השלום בפתח תקווה, ביקשה המשטרה בתחילה להרחיק את העצור מכל המסגדים בארץ ושלוח אותו למעצר בית של עשרה ימים.

מסגד בתל אביב (דוד שי)

במהלך הדיון ולאור טענות עו"ד יובל זמר שייצג את העצור מטעם ארגון חוננו, וכן הערות בית המשפט, חזר בו נציג המשטרה מבקשת ההרחקה מהכנסיות אך דרש כי העצור ישהה במעצר בית ממושך.

בסופו של דבר קיבלה השופטת את עמדתו של עו"ד יובל זמר והורתה על שחרורו ללא תנאי, למעט הפקדה כספית של 500 ₪ לצורך הבטחת התייצבותו לחקירה באם ידרש לכך.

יש לציין כי במהלך הדיון התברר כי השוטרים סירבו לאפשר לעצור לקחת מביתו תפילין וטלית וכן בתחנת המשטרה סירבו לאפשר לו להתפלל ולהניח תפילין על אף היותו דתי.

|"יד קשה נגד יהודים"

עו"ד יובל זמר מסר בתגובה: "מדובר במעצר שווא חסר כל הצדקה שכל מטרתו הפגנת יד קשה באופן בלתי מידתי כלפי יהודים, שכל חטאם היה רצונם להפגין באופן לא אלים כנגד המצב בימים האחרונים בו נרצחים יהודים ברחובות הערים. לא בכדי קיבל בית המשפט את טענותינו ודחה את בקשת המשטרה שהוגשה מבלי שנתמכה בבדל ראיה ונראה היה כי מדובר בסוג של מעצר מנע שהינו בלתי חוקי". עו"ד זמר הוסיף כי בכוונתו להגיש בשם העצור תביעת נזיקין בגין מעצר שווא.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד