בע"ה ח' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חייל נרצח בפיגוע בבאר שבע

חייל נרצח ו-11 נוספים נפצעו הערב (א'). במרכז הרפואי נאבקים על חיי שני פצועים

  • אורי קירשנבום
  • ה' חשון תשע"ו - 19:56 18/10/2015
גודל: א א א
באר שבע, הערב
באר שבע, הערב

בפיגוע דקירות וירי שבוצע הערב (ראשון) בתחנה המרכזית בבאר שבע נרצח חייל צה"ל ונפצעו עוד תשעה. שניים מהם במצב אנוש ובשעה זו נאבקים במרכז הרפואי סורוקה על חייהם.

לאחר חקירה של האירוע מתברר כי לתחנה המרכזית נכנס ערבי חמוש בסכין ובאקדח, הוא ירה לעבר החייל שנקרה בדרכו, חטף ממנו את הנשק והמשיך לירות לעבר העוברים והשבים באמצעות נשקו של החייל.

כוחות המשטרה ירו בשני אנשים שזוהו על ידם כמחבלים. מאוחר יותר התברר כי אחד האנשים שזוהו כמחבלים הוא מסתנן מאריתראה שנורה בטעות, לאחר שנחשק כמחבל. הוא נפצע באורח קשה ופונה לקבלת טיפול במרכז הרפואי סורוקה.

זירת הפיגוע בבאר שבע

מדוברות המרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע אליו פונו כל הפצועים, נמסר כי לחדר הטראומה פונו אחד עשר ירי. אחד מהם, החייל שנורה ראשון - הגיע ללא רוח חיים, שני פצועים מטופלים בחדר ניתוח לייצוב מצבם, עם סיום הניתוחים יועברו לטיפול נמרץ כללי - מצבם מוגדר קשה. יתר הפצועים במצב קל-בינוני עם פגיעות גפיים בעיקר, יועברו להמשך טיפול ניתוחי. בנוסף פונו שבעה נפגעי חרדה.

עד ראייה לפיגוע אמר לחדשות ערוץ 10 כי אנשי מד"א פינו מהזירה את המחבל בטרם טיפלו בשאר הפצועים. כמו כן, במד"א העבירו לסורוקה 102 מנות דם לצורך הטיפול בפצועים בפיגוע.

זירת הפיגוע בבאר שבע, הערב

שוטרים שהיו בסביבה ירו לעבר המחבל, שנהרג במקום.

על פי עדויות של עדי ראייה, המחב ירד מרכב שהביא אותו למקום. מיד לאחר האירוע, ערכו כוחות רבים סריקות באזור במטרה לאתר סייען וכן בכדי לשלול אפשרות למחבל נוסף.

לאור חשד שעובדים בקניון סייעו למחבלים באופן כזה או אחר, חוקרים כעת אנשי כוחות הביטחון עובדים שונים, בני מיעוטים, בקניון.
המחבל לאחר שנפגע, הערב
תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 6 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד