בע"ה א' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

צה"ל לחקלאים: התרחקו מגדר הרצועה

צה"ל הורה הערב (ג') לחקלאים להתרחק מהגדר. בתוך כך, כוח צה"ל ירה לעבר חוליית מחבלים שהייתה אחראית לפיגועי ירי באזור

  • ז' חשון תשע"ו - 21:19 20/10/2015
גודל: א א א
כוחות סמוך לרצועת עזה. ארכיון (דובר צהל) (דובר צה"ל)
כוחות סמוך לרצועת עזה. ארכיון (דובר צהל) (דובר צה"ל)

צה"ל הנחה הערב (שלישי) את החקלאים העובדים באזור הסמוך לגדר רצועת עזה, להפסיק את העבודות באזור ולהתרחק עד קילומטר מהגדר, זאת מחשש שצלפים ערבים ינסו לפגוע בהם.

כבר מספר שבועות שמגיעים מידי יום מאות ערבים מרצועת עזה, על פי הדיווחים, חלקם מקבלים תמורת המעשה סכומי כסף שונים, ומתפרעים סמוך לגדר המערכת. לאחרונה הרסו המתפרעים כמעט קילומטר של גדר, מתוך עשרות קילומטרים המקיפים את הרצועה. עד כה, שיקם צה"ל 600 מטרים מהגדר שהושחתה ונותרו עוד 400 מטרים לתיקון. תיקון חלק זה של הגדר ממתין לאישור אוגדת עזה, שכן שטח מוגדר כמסוכן לעבודות.

במהלך ההתפרעויות בימים האחרונים, נהרגו מספר מתפרעים ערבים ועשרות נפצעו. לאחר שבצה"ל ספגו ביקורת מכמות המתפרעים שנפגעו, הוחלט לחדד את נהלי הפתיחה באש. המתפרעים, שהבחינו בחשש הלוחמים לירות לעברם כאשר צפויה פגיעה אנושה, השתמשו בטריק, בו הם מגיעים סמוך לגדר, מתיישבים על האדמה ומיידים אבנים באמצעות קלע דוד. כך, כוחות הבטחון נמנעים מירי לעבר רגליהם.

לאחרונה תגבר צה"ל את הכוחות סמוך לגדר הרצועה, בין היתר בצלפים, טנקים ועוד. בנוסף, על חלק מהשטח הוצבה סוללת עפר.

בתוך כך, צה"ל דיווח היום כי צלפים ביצעו ירי לעבר חולייה של מחבלים שהייתה אחראית על מספר פיגועי ירי צליפה לעבר כוחות צה"ל ועביםד סמוך לגדר המערכת בשבוע האחרון. מצה"ל נמסר כי זוהתה פגיעה.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד