בע"ה כ"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מצ"ח תחקור את הטעות הקטלנית

במצ"ח יחקרו את התנהלות החיילים שירו והרגו בשוגג יהודי בירושלים אמש

  • אורי קירשנבום
  • ט' חשון תשע"ו - 12:15 22/10/2015
גודל: א א א
הזירה אמש
הזירה אמש

אמש, בסביבות השעה 23:20, דווח על ניסיון פיגוע ברחוב ירמיהו בירושלים. ההודעות הראשונות שהגיעו מהזירה דיברו על מחבל שנורה למוות לאחר שניסה לדקור חייל.

כוחות רבים של מד"א ומשטרה הגיעו למקום, עד שמהרה, לאחר בחינת תעודות מזהות שנשא על גופו, התברר שהאדם שנורה למוות הוא יהודי שנחשד על ידי חיילים כמחבל.

ההרוג הוא יהודי שעבד כמאבטח ולמד בישיבה, בוגר שרות צבאי.

הזירה אמש

החיכוך בין החיילים לבין ההרוג החל כשהם עלו לאוטובוס בתחנה הסמוכה לבניין החדש של משרד הבריאות ברחוב ירמיהו, והוא ירד מהאוטובוס.

בנקודה זו מתפצלות הגרסאות בין עדי הראייה: לפי עדויות אחדות, הנוסעים באוטובוס חשדו באותו יהודי כמחבל בעקבות התנהגות מוזרה שלו במהלך נסיעתו הקצרה באוטובוס. לפי עדויות אלו, הוא עלה על האוטובוס באזור הכניסה לעיר, נע באי נוחות והתווכח עם הנהג. כל זה עורר את חשדם של כמה נוסעים. כשהם ראו את החיילים עולים לאוטובוס, ביקשו מהם אותם נוסעים לברר האם יש ממש בחשדם. החיילים נענו ובקשו ממנו תעודה מזהה, הוא הגיב בסירוב לבקשתם וביניהם התפתחה מריבה, דבר שמבחינת החיילים אשרר את החשד כי אכן מדובר במחבל, אז ירו לעברו והוא נהרג.

לפי עדויות אחרות הסיפור היה הפוך לחלוטין: ההרוג הוא שחשד בחיילים כמחבלים, ביקש מהם להזדהות, ובסיום תגרה שהתפתחה ביניהם הם החליטו שמדובר במחבל וירו בו למוות.

מדוברות משטרת ירושלים נמסר: "מחקירה ראשונית של האירוע, עולה כי שני חיילים הפועלים במשימת אבטחת התחבורה הציבורית ביקשו לעלות לאוטובוס ברחוב ירמיהו, ככה״נ בסיום משמרת.

עד כה עולה כי , אדם שירד מהאוטובוס, הבחין בחיילים וביקש מהם תעודה מזהה, אותו אדם העלה את חשדם של החיילים והם בקשו ממנו להזדהות. על פי החשד, התפתח ויכוח במהלכו הוא תקף את החיילים ואף ניסה לחטוף את נשקו של אחד מהם.

נהג האוטובוס שהבחין במתרחש ניסה לסייע בהשתלטות עליו תוך שימוש בשוקר. למרות זאת, אותו אדם המשיך בניסיונו, על פי החשד, לחטוף את הנשק מהחייל. עוד עולה כי במהלך המאבק על הנשק של החייל, קרא החשוד 'אני דעא״ש'. מאבטח שהיה בסמוך הבחין במאבק, רץ למקום וביצע ירי ראשוני לעבר החשוד. ירי נוסף בוצע ע״י החיילים עצמם. החשוד נהרג, בדיעבד הוברר כי מדובר ביהודי תושב ירושלים. מתנהלת חקירה מעמיקה ביחידה המרכזית בירושלים, בשיתוף מצ״ח לבחינת נסיבות האירוע".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד