בע"ה כ"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

100 רבנים נגד העליה להר

כמאה רבנים חתמו על קריאה נגד העליה להר הבית בשחזור קריאה מתשכ"ז של הרבנים הראשיים דאז. חוזרים להר: "מחלוקות הלכתיות מקיימים בבית המדרש ולא בתקשורת"

  • אברהם שפירא
  • ט' חשון תשע"ו - 22:42 22/10/2015
גודל: א א א
הר הבית (תמר הירדני)
הר הבית (תמר הירדני)

כמאה רבנים בהם הרבנים הראשים, הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף חתמו על קריאה שלא להעלות להר הבית. מדובר בקריאה שנכתבה ונחתמה על ידי רבנים בשנת תשכ"ז אחרי מלחמת ששת הימים.

בקריאה הקודמת, עליה חתמו גם עכשיו, קוראים הרבנים שלא לעלות להר בשביל שלא להיכשל באיסור כרת ושלא לפגוע בקדושת המקום. על המכתב הקודם חתמו הרבנים הראשיים דאזהרב איסר יהודה אונטרמן זצ''ל, הראשון לציון הרב יצחק ניסים זצ"ל והגאון רבי יחזקאל אברמסקי זצ"ל אליהם הצטרפו רבנים נוספים.

את החשש לאיסור כרת מנמקים הרבנים בכך שכיום מקום המקדש לא ידוע. "אנו חוזרים ומזהירים על מה שהזהרנו מכבר שבל יהין איש ואשה להכנס לכל שטח הר הבית, בלי הבדל דרך איזה שער שנכנסים בו, ומלבד עצם הזהירות מאיסור חמור זה של פגיעה בטהרת מקום הקודש והמקדש, יש גם מצווה רבה של מורא המקדש ושמירתו" נכתב.

הקריאה מתשכ"ז

מתנועת 'חוזרים להר' נמסר בתגובה: "מצער לראות כי עשרות רבנים מוכנים להכפיש ולזלזל בציבור שלם רק כדי לקבל רווח פוליטי. הצהרות אלה לא רק שאינם עוזרות אלא אף מעודדות רצח יהודים בכל רחבי הארץ. מחלוקות הלכתיות מקיימים בבית המדרש ולא בתקשורת. מעניין לציין כי אין ולו רב אחד ממתנגדי העליה להר הבית שמוכן להשתתף בפאנל הלכתי פתוח לקהל. וד"ל".

תגובות (20) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 6 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד