בע"ה כ"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"אם נרצה, אפשר להחזיר את הגלגל אחורה"

חבר מועצת עיריית ירושלים מותח ביקורת על השרים השותקים למול צעדי הממשלה, מפריך את הטענות אודות היעילות בשומרים ערבים בהר הזיתים ומתריע מפני הסכנה, באם מדיניות הממשלה תימשך כך

  • אורי קירשנבום
  • י"ד חשון תשע"ו - 21:15 27/10/2015
גודל: א א א
זירת פיגוע שביצעו ערבים לאחרונה (יהודה פרל)
זירת פיגוע שביצעו ערבים לאחרונה (יהודה פרל)

הפתרונות היצרתיים שמספקת הממשלה בנסיון לעצור את הטרור הערבי המשתולל ברחבי הארץ, החל מבטונדות ומגנומטרים וכלה בהסכמי ויתורים לוואקף בענייני עליית יהודים להר הבית, רחוקות מלהוות פיתרון למצב הבטחוני. כך לפחות סבור חבר מועצת עיריית ירושלים, אריה קינג.

בשיחה לקול היהודי מביע קינג זעם על חברי הכנסת ושרים מהימין על שתיקתם נוכח פעולותיו של ראש הממשלה. "אני מאוכזב מאוד מכל חברי הכנסת של הימין והשרים בימין שבראותם את נתניהו מחלק את ירושלים הלכה למעשה בחומות בבטונדות בהקפאה בכל מיני רעיונות של נטישת שכונות והם כולם שותקים, ממלאים את פיהם מים".

"נגד סגר. צריך שפקחים יאכפו החוק בשכונות אלו". סגר סמוך לשכונת ג'בל מוכבר (שלמה מור)

קינג לא חוסך בביטויים חריפים. "זה מזכיר לי את אותה התחושה שהייתה לפני אחת עשר שנים, לפני ה'התנתקות', אז זה היה זבולון אורלב, הפעם זה נפתלי בנט. ממש דה-ז'אבו. הכל חוזר על עצמו. הפעם זו לא עזה שאחריה קיבלנו את עוטף עזה, אלא ירושלים. בגלל אותם 'אנשי ימין' שנותנים לגיטימציה לחלוקת ירושלים, אני חושש מאוד שנתעורר יום אחד למושג שנקרא 'עוטף ירושלים'. כל שכונות התפר יהפכו להיות תחת מטר קליעים ואולי גם יותר מקליעים. לאף אחד מהימין ששותק אי אפשר יהיה לסלוח על כך".

היו דיבורים על ביצוע סגר כזה או אחר על שכונות ערביות בירושלים, האם זה הכיוון הנכון בעיניך לפתרון המצב?

"אני נגד כל סגר, כל כתר", אומר קינג להפתעתנו אך מיד מסביר. "בדיוק הפוך – צריך לפתוח את כל השכונות לכל גורמי אכיפת החוק. צריכים לעבור מבניין לבניין, מרחוב לרחוב, לבדוק שלכל רכב יש רישיון, לכל עסק יש רשיון עסק, אם יש סמים להחרים את הסמים ולבצע מעצרים. גם אם זה יקח שלוש שנים – עוד שלוש שנים אנחנו נחיה בעיר באמת מאוחדת שלעד תהיה שלנו".

"בקצב הדברים כמו שמתנהל היום, כתר וסגר וכל המושגים חסרי התועלת הללו, אני חושש שהמצב רק יוחמר", ממשיך קינג. "אם לא יעשו את מה שאני אומר, ואת זה תוכלו להקליט ולשמוע עוד כמה חדשים, אני חושש שיתבצעו מתקפות טרור מאוד קשות על ידי מקלעים ונשקים ארוכי טווח משכונות ערביות לתוככי שכונות התפר כמו ארמון הנציב וגבעה צרפתית ואז כולם יגידו שמאוחר מדי. שום דבר לא מאוחר מדי, אפשר להחזיר את הגלגל אחורה, זה רק שאלה של רצון".

אריה קינג. ארכיון (יהודה פרל)

ניצלנו את הראיון עם קינג בשביל לשמוע את דעתו על הערבים שהצטרפו למערך האבטחה בהר הזיתים במטרה למנוע אירועים בהם ערבים מצעים וונדליזם בבית הקברות.

אם אכן מדובר בפיתרון יעיל, כפי שטוענים גורמים מסויימים, מדוע אתה מתנגד לכך?

"השומרים לא פועלים במסגרת ברורה. איך הם פותרים את הבעיה הזאת אף אחד לא יודע, אפשר רק לנחש. אם היום זה מתחיל בשתי חלקות מחר זה יהיה בכל הר הזיתים ומשם הלאה. אולי גם ניתן לכל משפחה בסילוואן כסף כדי לשמור על הבתים היהודים בסילוואן?!", תמה קינג והוסיף כי מדובר לדעתו בכניעה לטרור.

ב'קהילת ירושלים' אמרו לנו, שהשומר הערבי שמועסק בחלקה שלהם הוכיח את עצמו במניעת וונדליזם ערבי בקברים שבחלקה שלהם?

קינג דוחה מכל וכל את הטענה של אנשי 'קהילת ירושלים'. "עאבד (השומר הערבי בחלקה של 'קהילת ירושלים' א.ק) הוא לא שומר. עאבד נועל את המקום, הוא פותח את הדלת למי שנכנס. בשעות היום המקום פתוח. עאבד לא מטפל בשום בעיה בטחונית. אני מכיר את עאבד. המשפחה של עאבד מטפלת ב'קהילת ירושלים' עוד לפני קום המדינה, הם לא טפלו מעולם באירועי טרור או בדברים מהסוג הזה".

"חלקת 'קהילת ירושלים' היא החלקה היחידה בבית הקברות בהר הזיתים שהיא נעולה במפתח, לכן אף אחד לא מגיע לפגוע בה", טוען קינג.

מדוע מדובר לדעתך באקט לא לגיטימי של המשטרה?

"זו הרמת ידיים, כניעה של גורמי אכיפת החוק שאחראים על הר הזיתים. אגב, הם גם לא שם, בחלקת גור היו אירועים בשבוע שעבר, הם לא מונעים כלום. הם בכלל לא נמצאים שם".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד