בע"ה כ"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בעקבות הסערה: עיתון 'משפחה' מפרסם התנצלות

התנצלות עיתון משפחה על הטור הפרובוקטיבי של סגן העורך הגיעה מהר מהצפוי: "נפעל למניעת טעויות כאלה בעתיד"

  • אורי קירשנבום
  • ט"ז חשון תשע"ו - 14:38 29/10/2015
גודל: א א א
(מתוך עמוד הפייסבוק חדשות הר הבית)
(מתוך עמוד הפייסבוק חדשות הר הבית)

הטור הפרובוקטיבי שפרסם סגן עורך השבועון החרדי 'משפחה', אריה ארליך, הכה גלים וזכה לביקורת חריפה.

לצד דיבורים חריפים, כללה הביקורת גם סגנון ציני. כך למשל בעמוד הפייסבוק "חדשות הר הבית" הופיעה הודעה כביכול אודות עלייה של עורכי העיתון לאיראן "להתנצל על יהדותם", עם תמונה של איש נטורי קרתא שנפגש בעבר עם נשיא איראן הקודם אחמדיניג'אד.

בדיחה נוספת שרצה בקבוצות הוואטסאפ ובפייסבוק דברה כביכול בשם ארגון החמאס: "דובר חמאס, סמי אבו זוהרי בטוויטר: ההתנגדות מקבלת את בקשת אריה ארליך מ״משפחה״ שלא לרצוח חרדים ומבקשת ממנו לשגר כתובות של יהודים דתיים לאומיים שהוא מעוניין ספציפית שנרצח דווקא אותם".

על פי גורמים שונים, הטור הפרובוקטיבי התקבל בברכה ברשתות הערביות.

הטור הפרובוקטיבי (צילום עיתון משפחה)

כבר בשעות הבוקר צייץ ארליך בחשבון הטוויטר שלו הבהרה: "הטור מנסה - בנאיביות, יש להודות - לקרוע את המסכה מעל לתוקפנות הפלסטינית הרצחנית שהולכת עשרות שנים לאחור ולנטרל את ההסתה האסלאמית השקרית מי שמנסה לקחת את הדברים למקום אחר ופופוליסטי - כנראה לא קרא את הטור. לכל היותר ראה ברשת את הגימיק שמופיע בראשיתו ובחר באופציה השטחית".

אך במערכת העיתון לא הסתפקו בהבהרה של ארליך ומשהבינו את ההד הציבורי השלילי שנוצר מהדברים, מיהרו במערכת העיתון לפרסם הודעת התנצלות והבהרה: "מדינת ישראל ובתוכה הציבור החרדי, נמצאת בימים אלו תחת מתקפה רצחנית של טרור אכזרי שלא מבדיל בין דם לדם. אנשים אחים אנחנו ולכולנו שותפות גורל מול הקמים עלינו. טור הדעה שהתפרסם הבוקר בעיתון 'משפחה', בא לחשוף את השקר של הפלסטינים הטוענים כי סיבת הטרור היא העליה להר הבית, כשבפועל הם הורגים יהודים מתוך שנאה צרופה ללא הבדל בין אלו שעולים להר ובין אלו שאינם עולים. כעיתון חרדי שדרכו היאדרך ההלכה, אנו מתנגדים לעליה להר הבית. כעיתון חרדי שדרכו היא דרך ההלכה, אנחנו לא מבדילים בין יהודי ליהודי, בין דם לדם. אנחנו ניצבים במאבק הזה כתף אל כתף עם עם ישראל כולו, מתפללים לשלום העם ולשלום חיילי צבא הגנה לישראל.כיהודים, אנחנו מאמינים בערבות הדדית, ללא הבדל אמונה, השקפה ודעה.כמערכת, אנו מצירים אם הדברים הובנו שלא כהלכה, ונפעל למניעת טעויות בעתיד".

תגובות (8) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 0 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד