בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"הסכם" חדש בין חברת החשמל לבדואים

כשמע"צ וחברת החשמל לא מצליחים להתמודד עם הפשיעה הבדואית, האורות בכביש 1 דולקים בכל שעות היממה

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • כ' חשון תשע"ו - 08:12 02/11/2015
גודל: א א א
תאורה בכביש 1
תאורה בכביש 1

מישנוסע בכביש מספר 1, ירושלים-ים המלח יכול להבחין שהאורות לאורך הכביש, דולקים לא רק בשעות החשכה, אלא 24 שעות ביממה.

הסיפור מתחיל לפני למעלה משלוש שנים, כאשר הבדואים השוכנים במאחזים הבלתי חוקיים לאורך הכביש החליטו שהגנרטורים שמספקים להם האיחוד האירופי אינם עולים על דרישותיהם והם מחליטים להתחבר באופן פיראטי לעמודי החשמל שלאורך הכביש.

חיבור פראטי של גניבת זרם חשמל מכביש 1

חברת החשמל ומע"צ שגילו את החיבור הבלתי חוקי, התקינו חיישנים מיוחדים המזהים חיבורים פיראטיים שכאשר מתחברים אליהם הם שולחים זרם חשמלי בעוצמה חזקה, דבר הגורם לקצר בחיבור החיצוני.

כנקמה על כך, עקרו הבדואים את עמודי החשמל לאורך הכביש. כך, לאורך תקופה ארוכה, מע"צ וחברת החשמל מתקינים עמודים והבדואים עוקרים. בהמשך, בחברת החשמל ובעמ"צ ניסו למצוא פתרון ולבסוף מצאו – "פרוטקשן".

התאורה דולקת 24/7 למען הבדואים

השיטה מתנהלת בצורה הבאה: הבדואים גונבים מזרם החשמל ובתמורה העמודים יישארו שלמים ותקינים. חברת החשמל תדאג מצידה שהאורות לאורך כביש מספר 1 יהיו דלוקים 24 שעות ביממה. אתם הבנתם?

| "ההתעלמות מעבריינות מגבירה אותה"

חברי פורום 'עוטף ירושלים', קבוצת תושבים מהישובים הסמוכים לכביש ירושלים-ים המלח, מנסים כעת להילחם בתופעה הקשה. אתמול (ראשון) הם הגישו תלונה במשטרה, בתקווה שהפעם אלו, יחד עם המנהל האזרחי, יאכפו את החוק כנגד אותם עבריינים.

"תושבי עוטף ירושלים מתריעים כבר תקופה ארוכה על השתלטות הבדואים על אדמות מדינה לאורך כביש מספר 1, אך לצערנו דברינו נופלים על אוזניים ערלות", אמר יניב אהרוני, רכז הקרקעות של פורום עוטף ירושלים. "הבדואים הפועלים בחסות הרשות "הפלסטינית" ובעידוד האיחוד האירופי בונים מאחזים בלתי חוקיים, משתלטים על קרקעות, גונבים מים וחשמל ומזהמים שמורות טבע ומי תהום".

גניבה מכביש מספר 1

"אנו עדים לכךשהתעלמות, הזנחה, וחוסר אכיפה גורמים לעליית מדרגה בקרב פורעי חוק, ולכן יש למצות איתם את מלוא חומרת הדין". עוד אמר אהרוני והוסיף, כי "אנו קוראים לראש הממשלה ולשר הביטחון, הממונה על המנהל האזרחי, לאכוף את החוק, ולהחיל את הריבונות באזורים אלו. במקביל אנו דורשים ליישב מחדש את הבדואים בישוב קבע סמוך לירושלים, על פי התוכנית שהוכנה במיוחד עבורם".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 23 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד