בע"ה כ"ג ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

'קול חי' נגד לוחם צה"ל

ברדיו 'קול חי' פרסמו סרטון של חייל ש"התגרה" ב"פלסטיני" והתגאו בכך שהביאו לחקירתו

  • אורי קירשנבום
  • כ' חשון תשע"ו - 10:26 02/11/2015
גודל: א א א
מתוך הסרטון שפורסם בקול חי (צילום מסך)
מתוך הסרטון שפורסם בקול חי (צילום מסך)

בזמן שבמצ"ח מקיימים הליכים כנגד לוחמים רבים בגין "פגיעה בפלסטינים", באתר האינטרנט של רדיו 'קול חי' פורסם סרטון בו נראה חייל קורא לעבר ערבים "אל אקצע של ישראל".

האירוע תועד תוך כדי כניסה של כוחות צה"ל לכפר בית אומר בעקבות התפרעויות קשות של הערבים במקום.

"בו בזמן שישראל עושה את כל המאמצים להרגיע את הרוחות בעימות עם הפלסטינים – ולעצור את גל ההסתה סביב נושא הר הבית, מתברר כי דווקא חיילי צה"ל מלבים את האש עם הפלסטינים סביב נושא הר הבית", נכתב בכתבה באתר 'קול חי'.

"בעיצומה של הפעילות, נראה אחד החיילים כשהוא צועק לעבר המתפרעים הערבים: "אל אקצא של ישראל". החייל לא הסתפק בזה והוא חוזר שוב על המסר גם בשפה הערבית", הוסיפו.

בהמשך, הביאו ב'קול חי' את תגובת דובר צה"ל לפנייתם: "יודגש כי האמירה של החייל נעשתה על דעתו בלבד, אינה מייצגת וחורגת מהמצופה ממנו. המקרה ייבדק על ידי המפקדים".

בתחילה, נכתב בכותרת הכתבה "בעקבות פניית קול חי: צה"ל יחקור חייל שהתגרה בפלסטינים". מאוחר יותר שונתה הכותרת באתר, וכעת מופיעה הכותרת: "תיעוד ראשוני. צה"ל יחקור חייל שהתגרה בפלסטינים: 'אל אקצא של ישראל'".

מימין - הכותרת הראשונה, משמאל - הכותרת המתוקנת (צילום מסך)

מה שהוביל לשינוי בכותרת הן ככל הנראה התגובות הנזעמות על כך שהרדיו מתפאר בכך שהביא לחקירת חיילי צה"ל. בין שלל התגובות הזועמות הופיעה התגובה: "רדיו קול חי אתם לא שונים מגל"צ אתם 'מויסרים' בדיוק כמותם. לכו תלמדו הלכות לשון הרע. תתבישו לכם להפיל לוחם שהשם שלח לשמור עליכם אתם מלבים את השנאה בעם ישראל אני מתבייש בכם!".

תגובות (5) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד