בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

זועבי: ישראל כמו הנאצים

בטקס לציון 77 שנים לליל הבדולח השוותה זועבי בין ישראל לגרמניה הנאצית וקראה לעולם לא לשתוק מול "הזוועות" שעוברים ה"פלסטינים"

  • כ"ז חשון תשע"ו - 10:11 09/11/2015
גודל: א א א
שלט - יהודים החוצה - בהולנד בימי השואה (יד ושם)
שלט - יהודים החוצה - בהולנד בימי השואה (יד ושם)

ארגון שמאל הולנדי הזמין את חברת הכנסת חנין זועבי לנאום בטקס לציון 77 שנים ל"ליל הבדולח", בו נשרפו בתי כנסת וחנויות בבעלות יהודית ונהרגו מאות רבות של יהודים לצד אחרים שגורשו ונרצחו לאחר מכן.

זועבי מצדה סיפקה, כצפוי, נאום שטנה נגד ישראל שכולו השוואה בין התנהלות גרמניה הנאצית לבין ישראל: "יש לי הכבוד לדבר לזכר קורבנות ליל הבדולח ובשם כל קורבנות הגזענות והרדיפה. יש לי הכבוד לדבר בשם ההתנגדות היהודית ובשם כל אלה שמתנגדים לדיכוי במהלך חייהם", פתחה זועבי.

משמשת חברת כנסת ומשווה את השלטון לשלטון של היטלר (קובי גדעון לעמ)

"אולי רוב הגרמנים לא הסכימו לכך אבל הם שמרו על שתיקה. בשעה שבישראל מציתים שתי כנסיות ועשרות מסגדים ומאות תומכים ישראלים של בית"ר צועקים 'מוות לערבים' לאחר כל משחק כדורגל, בשעה שמשפחה נשרפת למוות, בשעה שילד בן 15 נשרף למוות, הרוב שומר על שתיקה".

"אני חנין זועבי, אחת מ-120 אלף שישראל לא גירשה ממולדתם פלסטין ב-1948, 85% מבני עמי גורשו, בטיהור אתני".

"במהלך המלחמה האחרונה בעזה נהרגו 1,700 איש, מהם 500 ילדים. אבל הרציחות לא נפסקו. כל יום פלסטינים נרצחים. אני קוראת לכם לא לשתוק אל מול מה שעובר עמי, ואל מול האנשים שמנסים להשתיק אתכם ההולנדים ואת העולם כולו".

עד כאן הדברים של זועבי. להזכירכם, חברת כנסת במדינת ישראל.

יהודים שחיים באמסטרדם מחו נגד זועבי במהלך הנאום. חלקם קראו קריאות במהלך הנאום ואחדים אף ניתקו את מערכת ההגברה במהלך דבריה.

גם את זה, ניצלה זועבי, כמובן, לצורכי ניגוח, וטענה בפני העיתונאים במקום שיש בכך השתקה ו"דיכוי של חופש הביטוי".

תגובות (9) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 20 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד