בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

פלג של התנועה האיסלמית - מחוץ לחוק

בטענה שהסתה שהפעילו גרמה לפיגועים, הוצאה התנועה, בראשות השייח ראאד סאלח, אל מחוץ לחוק

  • ה' כסלו תשע"ו - 08:25 17/11/2015
גודל: א א א
השייח ראאד סאלח, ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, בבית משפט בי-ם (שלמה מור)  (צילום: שלמה מור)
השייח ראאד סאלח, ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, בבית משפט בי-ם (שלמה מור) (צילום: שלמה מור)

אחרי התמהמהות ארוכה: הקבינט המדיני-בטחוני החליט להוציא מחוץ לחוק את הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית בישראל, כך נמסר הבוקר (שלישי) מלשכת ראש הממשלה. לאחר אירועים רבים של התפרעויות בהם היה מעורב הארגון, ולאחר האשמות רבות כי אנשיו הסיתו לטרור כנגד יהודים, נערך דיון ממושך בין הדרג הפוליטי לגורמי בטחון שונים שחלקם התנגדו להוצאת התנועאה הקיצונית מחוץ לחוק.

סגירת המשרדים של התנועה האיסלאמית, הלילה (דוברות המשטרה)

בעקבות החלטת הקבינט, שר הבטחון משה יעלון חתם על צו המכריז על התנועה כהתאחדות בלתי מותרת. מיד לאחר מכן, מסרה המשטרה צווי סגירה ל-17 עמותות ומוסדות של התנועה הקיצונית ברחבי הארץ, בין היתר באום אל פחם, יפו, נצרת, טורעאן, כפר כנא, רהט ובאר שבע. כמו כן, נערכו חיפושים ב-13 מתוכם, ובמהלכם נתפסו חומרים, מחשבים, מדיות ומסמכים כספיים וכן הוקפאו חשבונות בנק שעל פי החשד שימשו את המוסדות והעמותות במסגרת פעילות התנועה האיסלאמית כנגד ישראל.

"משמעות ההכרזה היא שכל גוף או אדם שישתייך לארגון זה מכאן ואילך וכל אדם שייתן לארגון שירות או יפעל במסגרתו, יעבור עבירה פלילית ויהיה צפוי לעונש מאסר", נמסר בהודעה שהופצה לתקשורת. "בנוסף, ניתן יהיה להחרים כל רכוש השייך לארגון". בשעות הבוקר תתכנס ועדת המעקב של ערביי ישראל בנצרת לדיון חירום בעקבות ההחלטה.

ממשרד ראש הממשלה נמסר, כי הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, מוביל שנים רבות מסע הסתה ואף הקים מערך של מתפרעים בשכר, אלו ארגוני המוראביטון לגברים והמוראביטאת לנשים, אשר נועדו ליזום התפרעויות במהלך ביקור יהודים בהר הבית. "על רקע הסתה ותעמולה זו. הוצאת הארגון מחוץ לחוק מהווה צעד חיוני בשמירה על ביטחון הציבור ומניעת פגיעה בנפש".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד