בע"ה י"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

למה רק עכשיו?

התבטאויותיהם מעודדות הטרור של אנשי התנועה האיסלמית הן לגמרי לא דבר חדש, אך משום מה ההחלטה להוציא את פעילותם מחוץ לחוק הגיעה רק עכשיו

  • ה' כסלו תשע"ו - 12:04 17/11/2015
גודל: א א א
פשיטה על משרדי התנועה האיסלאמית (דוברות המשטרה)
פשיטה על משרדי התנועה האיסלאמית (דוברות המשטרה)

החלטת הקבינט להוציא את הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית מחוץ לחוק באה על רקע התבטאויות של ראשי התנועה לאורך השנים והדרך בה הובילו פעילויות שונות בתנועה.

להודעה לתקשורת מכיוונו של ראש הממשלה צורף מסמך המתעד התבטאויות רבות של אנשי התנועה, הן בבמות רשמיות של התנועה, דוגמת דף הפייסבוק של התנועה ונאומים בכנסים של התנועה והן שלא דרך התנועה.

מי שמוזכר בעיקר במסמך הוא רא'אד סלאח, יו"ר הפלג. בחודשים האחרונים הוא הרבה להתבטא בעיקר סביב עניין הר הבית והאיומים שישראל מתכוונת לפגוע במסגד אל-אקצע. כך למשל במסיבת עיתונאים לפני כחודש וחצי הוא אמר"נישאר עם ירושלים ואלאקצא גם אם נמות ונפגוש את אללה בשל כך". יום קודם הוא כתב בפייסבוק את הסיסמא: "ברוח ובדם נפדה אותך אל אקצע".

 במרכז ההסתה של התנועה האיסלאמית. ערבים בהר הבית (שלמה מור)

הנה עוד שתי התבטאויות מהחודשים האחרונים: "אי אפשר לחיות בדו-קיום עם הכיבוש ועם נוכחותו באלאקצא, והפתרון הוא בהיעלמותו לעד" - בראיון לגוף תקשורת ערבי ו"ננצח או נמות... כל מחיר למען אלאקצא הוא מחיר זול" - גם זה בראיון לתקשורת זרה.

אך התבטאויותיו המסיתות לאלימות של סלאח הן לא דבר חדש, אם תהיתם. לפני שנה וחצי הוא התבטא בכמה מאמרים באתר התנועה באופן הבא: "הבה ונלך בשורה אחת למסגד אל-אקצא ונקרא 'אללה אכבר'... ברוח ובדם, נפדה אותך אלאקצא", ובמאמר אחר: "אנו נדרשים להמשיך... להתנגד לכל ניסיון של הכיבוש הישראלי שמטרתו לפשוט על מסגד אלאקצא, לבצע בו חלוקת זמנים או חלוקה פיזית, או לבנות בית מקדש אגדי על חורבות כיפת הסלע...".

ציטוט נוסף הובא גם בכתב האישום נגד סלאח. שימו לב, לפני שמונה שנים כמעט: "אנו מבקשים מכל מוסלמי וערבי בהווה האסלאמי והערבי...לסייע לעם הפלסטיני. עכשיו באה חובתם להוציא לדרך אנתיפאדה אסלאמית ערבית מהאוקינוס לאוקיינוס, כתמיכה בירושלים הקדושה ומסגד אלאקצא".

פשיטה על משרדי התנועה האיסלאמית (דוברות המשטרה)

כמובן שסלאח לא לבד. תחתיו יש לא מעט בעלי תפקידים שלמדו ממנו איך להתבטא. אחד מהם הוא כמא'ל ח'טיב שאמר כבר לפני למעלה משנה: "אני דורש מעמנו בגדה המערבית להתקומם אל מול הכיבוש, לטובת ניצחון ירושלים ואלאקצא".

חוסאם אבו-ליל, המשמש גם הוא בתפקיד בכיר בתנועה אמר לפני כשנה: "אנו חותמים היום בדם להגנה על אתרינו הקדושים, משום שזהו כבוד עבורנו... ידוע שיש חיות שיש להן חינוך להרג. לטורף הזה יש הטבע שלו. כשהוא צד את הטרף, הוא ממשיך לאחוז בו עד שהוא מת. כך הכיבוש".

נזכיר, בכל הזמן הזה המשיכה התנועה האיסלאמית להתקיים באופן חוקי במדינת ישראל.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד