בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

המחדל שגרם לפיגוע הרצחני בגוש עציון

האם עצם האפשרות הניתנת לערבים לעבור בחופשיות בצומת גוש עציון היא המחדל שהוביל לרצח אתמול או שהייתה לחיילים בשטח אפשרות למנוע זאת?

  • אורי קירשנבום
  • י"א כסלו תשע"ו - 22:09 23/11/2015
גודל: א א א
חיילים בצומת גוש עציון ביום הפיגוע (הלל מאיר TPS)
חיילים בצומת גוש עציון ביום הפיגוע (הלל מאיר TPS)

בכלי התקשורת נטען אתמול שהפיגוע שביצע ערבי בצומת גוש עציון בו נרצחה הדר בוכריס הי"ד התאפשר בשל מחדל של החיילים בשטח. עשרות החיילים שמוצבים לאחרונה בצומת גוש עציון צריכים היו למנוע את הפיגוע הנורא, כך הודה אפילו מח"ט עציון אל"מ רומן גופמן שהגיע לצומת בזמן שעשרות מתיישבים הפגינו בה לאחר הפיגוע.

זירת הפיגוע בו נרצחה הדר בוכריס הי"ד (הלל מאיר TPS)

חרף ההאשמות לחיילים בשטח, תושבים בגוש עציון מפנים אצבע מאשימה דווקא להתנהלות היומיומית בצומת הגוש ולמגע הקרוב שנוצר בה בין יהודים לערבים.

בטרמפיאדה לכיוון קרית ארבע עומדים אך ורק נוסעים יהודים. ערבים המבקשים להמתין להסעה לכיוון חברון עושים זאת במרחק מה מהטרמפיאדה.

תושבים מהאזור טענו לאחר הפיגוע שכאשר ערבי מבקש לעבור על פני הטרמפיאדה לכיוון האזור בו מתרכזים בדרך כלל הערבים, הוא מלווה על ידי חייל על מנת להבטיח שלא יבצע פיגוע.

הלוויתה של הדר בוכריס הי"ד (יוסף פריסמן)

עדי ראייה לפיגוע אתמול אמרו שהמחבל עבר בצמוד לתחנה של היהודים בליווי חייל וכשהוא עבר סמוך להדר בוכריס הי"ד הוא שלף סכין ודקר אותה בטרם הספיק החייל לדרוך את הנשק ולנטרל אותו.

מלבד הקריאה החוזרת ונשנית של התושבים באזור גוש עציון-הר חברון להפסיק את נסיעתם של הערבים בכביש 60, הרי שבנידון האמור יש לתושבים טענה נוספת. אי אפשר לצפות מחייל לנטרל מחבל ששולף סכין ודוקר יהודי שנמצא בצמוד אליו, כך לטענת התושבים, לכן הנהלים צריכים להשתנות כך שלא יתאפשר כל מגע בין יהודים לערבים בצומת.

גורם בחטיבת עציון טען בשיחה עם הקול היהודי, כי לא מדובר בנהלים קבועים וכי העובדה שערבים שחולפים על פני הטרמפיאדה מלווים על ידי חייל זו פקיחת עין של החיילים בשטח מאחר ולערבי "אין מה לחפש" בטרמפיאדה בה ממתינים היהודים.

הגורם הוסיף וטען כי לא ניתן להפריד באופן הרמטי בין ערבים ליהודים בצומת. "הרי כל רכב ערבי יכול לעצור בצמוד לטרמפיאדה", טען הגורם והוסיף כי על אף שלאחרונה החלו בצה"ל לבצע בדיקות על ערבים שנכנסים לאזור מתחם הקניות שבצומת, הרי שבצומת עצמה, באזור תחנות הנסיעה הדבר בלתי אפשרי.

באשר לנסיבות המדוייקות של הפיגוע אתמול, טען הגורם כי האירוע עדיין נמצא בבדיקה כך שלא ניתן לדעת בשלב זה את כל פרטיו.

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד