בע"ה כ"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

רשמי: טיפול בזירת פיגוע - לפי רמת פציעה

וועדת האתיקה בהסתדרות הרפואית שנתה את ההנחיה לגבי טיפול בפצועים, והורתה כי יש למיין את הנפגעים ולטפל לפי רמת פציעה גם אם מדובר במחבל

  • ד' טבת תשע"ו - 11:15 16/12/2015
גודל: א א א
זירת פיגוע, מי יטופל ראשון? (נתן רפאלי, TSP)
זירת פיגוע, מי יטופל ראשון? (נתן רפאלי, TSP)

וועדת האתיקה של ההסתדרות הרפואית שנתה השבוע את ההנחיה לגבי טיפול בפצועים והחליטה כי הטיפול בפצועים נקבע לפי רמת פציעה, גם עם מחבל הוא הפצוע קשה יותר, כך פורסם בעיתון 'ישראל היום'.

לפני כחודשיים אמר מנכ"ל מד"א אלי בין, כי במגן דוד אדום מטפלים בפצועים לפי רמת פציעה וכי בזירת פיגוע יטופל המחבל ראשונה באם הוא יהיה פצוע קשה יותר. בין ספג אז ביקורת קשה ובזק"א פרסמו כי יטפלו קודם כל בקורבנות, שלא לפי רמת פציעה.

הלשכה לאתיקה היא הגוף היחיד בארץ האחראי לקביעת הסטנדרטים של האתיקה הרפואית לכל הרופאים והצוותים הרפואיים. להנחיותיה השפעה מרחיקת לכת על כל הצוותים במוסדות הרפואה, החירום וההצלה בארץ, וגם על מי שאינו רופא, כולל פרמדיקים, חובשים, אחים ואחיות ועוד.

עד כה, יש לציין, הונחו הצוותים לטפל בקורבנות הפצועים לפני המחבלים. כאמור, שינוי ההנחיה ישפיע בצורה גורפת על כל אנשי הרפואה בארץ.

ההחלטה התקבלה לאחר דיון ממושך שהתקיים בלשכה לאתיקה לפני כשבוע. דיון זה התקיים לבקשת ארגון רופאים ל"זכויות אדם" שהלינו על ההנחיה הקודמת.

תגובות (5) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 17 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד