בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"בנט פועל לפי הוראות ראש הממשלה"

תגובות נזעמות של עורכי הדין של העצורים לגיבוי שמעניקים שרי הבית היהודי לשב"כ

  • י"א טבת תשע"ו - 13:15 23/12/2015
גודל: א א א
נפתלי בנט (רחל אנקרי) (רחל אנקרי)
נפתלי בנט (רחל אנקרי) (רחל אנקרי)

שר החינוך נפתלי בנט, איש הבית היהודי, ממשיך היום במסע התמיכה שלו בהתעללות השב"כ בעצורים בפרשת דומא. בכנס מנהלים ב"ציונות הדתית" של עיתון "בשבע" אמר הבוקר השר בנט: "אנחנו נמצאים כרגע בעיצומו של אירוע מאוד משמעותי לציונות הדתית ולמדינת ישראל".

"אין אדם שלא נחשף לוואטסאפים ודיבורים על התעללויות קשות בחשודי הטרור בדומא. מדובר בחשודי טרור. מה מבדיל בין טרור לבין פשע רגיל? טרור הוא נקיטת אלימות על מנת לקדם יעד פוליטי או חלילה להפיל מדינה. כל התנאים שכרגע תיארתי קיימים באירועי דומא. זה שימוש באלימות הכי נוראה שיש - שרפו משפחה בשנתה, כנגד אזרחים כדי לקיים מטרה פוליטית. במקרה הזה המטרה היא הרבה יותר עמוקה - לפרק את המדינה".

בשלב זה עבר בנט להקריא קטע מתוך מה שנקרא 'מסמך המרד' בו מפרטים פעילים את מטרתם - "המטרה היא להפיל את המבנה של המדינה ולבנות ממסד חדש. בשביל זה צריך לפעול מחוץ לחוקי הממסד...".

"הרצח בדומא היה בסך הכל אמצעי הם רוצים להפיל את ביתנו עלינו. זה אנטיתזה למהות הציונות הדתית הם רוצים לפרק את מדינת ישראל. אלה טרוריסטים והממשלה קיבלה החלטה להתייסח אליהם ככאלה", אמר בנט.

בהמשך שלל בנט את הדיבורים על התעללות בעצורים: "למי אתם מאמינים? לאיתמר בן גביר או לאיילת שקד שרת המשפטים של מדינת ישראל?".

תגובתו של עו"ד בן גביר לא איחרה לבוא. "לצערי השב"כ מנצל את התמימות של שרי הבית היהודי ואת העובדה שהם לא מכירים את הסיטואציה. הייתי מציע לשר בנט ולשרה שקד שישוחחו עם עצורים שכבר שוחררו בפרשה, ישמעו מכלי ראשון, מה עברו אותם עצורים שחלקם נמצא כרגע על כדורי הרגעה, ולא יקבלו את תדרוכי השב"כ ככתבם וכלשונם".

עו"ד בן גביר אתמול בבית המשפט (יהודה פרל)

הוא הוסיף ואמר כי "השר בנט, השרה שקד וכל אנשי הציבור מימין שמתבטאים בפרשה צריכים להבין שהיום זה נער מגבעה ומחר זה נער מאפרת ואלון שבות, ומחרתיים מרעננה. מבחינת חלק מהגורמים בשב"כ נערי הגבעות הם האויב, ההורים שלהם הם הורי מחבלים, והשכנים של נערי הגבעות הם סביבה תומכת טרור . אסור לנו להסכים עם ההתנהלות הזאת וחייבים להשמיע קול זעקה גם אם הזעקה הזאת מאוד מפריעה לאנשי המחלקה היהודית בשב"כ".

עו"ד עדי קידר המייצג חלק מן החשודים בפרשה כתב מכתב לשר בנט בעקבות התבטאויותיו: "נדהמתי לשמוע בכלי התקשורת את הגיבוי המלא שניתן על ידך וחבריך למפלגה לאלימות הברוטאלית שהופעלה כנגד הנחקרים, וזאת בהמשך ל'מגננת הנגד' עליה הורה רוה"מ באמצעותכם ובאמצעות עובדי השב"כ בדימוס".

"השב"כ לא הכחיש ולו פעם אחת את הטענות שהשמיעו החשודים לגבי האלימות, אלא רק ביקש לשוות לאלימות זו צידוק משפטי וכסות של סמכויות שנתנו לבצע אלימות זו", הדגיש קידר. "אדוני. אין בחוק שום הסמכה להפעלת אלימות כלשהי, בטח לא בעוצמות ובסדיזם שנעשו בפרשה זו. יתרה מכך, כל בר דעת מבין כי מעשים מעין אלו לא אושרו ולא יאושרו כלפי אף נחקר בלי הבדל דת גזע ומין".

עו"ד עדי קידר (יח"צ)

קידר התייחס לתיאורים אותם שמע מהעצורים, אשר עברו עינויים הכוללים מתיחות הגוף לצורת קשת, מכות ואלימות קשה באברים רגישים, וכן לניסיון חיתוך הורידים של אחד הקטינים העצורים אשר ניסה לשים קץ לסבלו ואמר בפני השופט כי הוא אינו יכול יותר ומוכן להודות בכל מה שיבקשו ממנו.

"שמעתי וראיתי ממקור ראשון את אשר התרחש בחדר החקירות, להבדיל מכבודו אשר ניזון מטיעונים שנשמעו בפניו מכלי שני או שלישי", כתב קידר לבנט. "בנסיבות אלו מצאנו לנכון לפנות אליך תוך הבעת מורת רוח מגיבוי מוקדם ומלאכותי זה", סיים קידר.

הפגנה מול ביתו של השר בנט, אמש

בתוך כך, המחאה הציבורית נגד השרים וחברי הכנסת של הבית היהודי ממשיכה ביתר שאת. אמש (ג') התקיימה הפגנה מול ביתו של השר בנט בהשתתפות עשרות בני אדם, בהם הרב יהושע שמידט, רב היישוב שבי שומרון, ועוד רבים אחרים.

המפגינים קראו "בנט בוגד!" והניפו שלטים הקוראים להפסיק לאלתר את החקירות והעינויים כנגד העצורים בפרשה.

תגובות (8) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד