בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"בשב"כ מנסים להאחיז את עיני הציבור"

במטה 'יהודי לא מענה יהודי' מגיבים לפרסומים הערב. "לא ניתן לשנות את הנושא - יהודי לא מענה יהודי". הפעילים אומרים כי השב"כ פועל רבות לשנות את התודעה הציבורית

  • י"א טבת תשע"ו - 22:46 23/12/2015
גודל: א א א

לאחר הביקורת הנרחבת שספג שירות הבטחון הכללי כאשר הוא מחזיק בימים אלו נערים יהודים ומענה אותם בחדרי החקירות בצורה קשה, אומרים הפעילים כי כעת השב"כ פועל בצורה אינטנסיבית על התודעה הציבורית.

כך לדוגמא, לאחרונה החרימו אנשי השב"כ מצלמות מחתונה של פעילים בירושלים. את צילומים, העבירו אנשי השב"כ לכתב ערוץ 10 רועי שרון, שהציג את הצילומים במהדורת ערוץ החדשות הערב (רביעי) בהם נראים חבריו של החתן כשהם רוקדים עם תמונותיהם של הערבים שנהרגו בהצתה בכפר דומא לקולות השיר "ואנקמה נקמה אחת משתי עיני".

בתגובה לפרסום הסרטון, אמרו במטה 'יהודי לא מענה יהודי', כי "המטה מוחה על הניסיון של המחלקה היהודית בשב"כ להאחיז את עיני הציבור ונבחריו בהצגה ילדותית מטופשת והמחווירה לעומת העינויים הפיזיים הקשים שנעשו כלפי העצורים, חלקם קטינים", אמרו הערב במטה.

"מדובר בעינויים כמותם לא הופעלו מעולם כלפי יהודי אזרח המדינה. עינויים שנעשו על ידי גוף ממלכתי של מדינת ישראל. לא ניתן לשנות את הנושא. נצא לרחובות ונשוב ונאמר: יהודי לא מענה יהודי".

| "ניסיון השב"כ להתחמק מהדיון מלמד על הלחץ שלהם"

עו"ד איתמר בן גביר המייצג את את העצורים בפרשת העינויים אמר הערב, כי "הקמפיין שעורכים גורמים בשב"כ ובמועצת יש"ע נגד העצורים הוא קמפיין פסול וחמור במיוחד נוכח העובדה שהחשודים שבמרתפי השב"כ שעוברים כרגע התעללות היו בכלל עצורים בזמן החתונה...".

עוד הוסיף עו"ד בן גביר ואמר, כי "זה מעשה טיפשות, אך אני לא מבין מדוע מבקשים להכליל פתאום את כל נערי הגבעות כאחראים על הריקוד: "הרי כאשר ערבי עושה פיגוע ביהודי ( להבדיל מריקוד טפשי), תמיד אומרים לנו אנשי השמאל, אל תכלילו, אל תהפכו את כולם לאשמים ופתאום כל נערי הגבעות אשמים, ומקהלה של צבועים שרצים להסתחבק עם אבו מאזן שקורא כיכרות על שמם של שהידים, זועק את זועקת את זעקת הקוזק הנגזל".

"השב"כ ומועצת יש"ע חברו, ועשו מעשה חמור שלא יעשה (בחסות בית המשפט קיבלו צו להחרמת צילומי החתונה לצורך הדלפתם לכלי התקשורת) ולדעתי הם חשופים לתביעה אזרחית. לא מבין מתי מותר למשטרה להדליף סרטונים מחתונה פרטית. אך מעבר לכך, מה שחמור הוא שבחסות הסרטונים הללו מבקשים להמשיך להתעלל בנערים ולפגוע בזכויות שלהם ולמעשה בשב"כ מנסים להסיט את הדיון אך דווקא ניסיון זה מלמד עד כמה הם בלחץ".

כמו כן, אומרים גורמים המעורים בפרטי פרשת העינויים, כי מאז המתקפה כנגד המעשים הקשים שמבצעים חוקרי השב"כ, ביקשו בשירות הבטחון הכללי מכלי התקשורת השונים ליישר עמם קו ולא לפרסם בריש גלי את העינויים הקשים. בכלי התקשורת מוצגים העינויים כטענת עורכי הדין בלבד, טענה המוטלת בספק, לעומת ההכחשה הברורה מצד השב"כ.

תגובות (15) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד