בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מצבו של גינאדי קאופמן - קריטי

לאחר ניתוח שעבר היום, מצבו של גינאדי קאופמן שנפצע לפני כשלושה שבועות בחברון הוגדר קריטי. ברוך מרזל עוד שובת במקום הפיגוע. "המלחמה בטרור צריכה להיות מערכתית"

  • ט"ז טבת תשע"ו - 19:42 28/12/2015
גודל: א א א
פצוע מובל לטיפול במרכז רפואי, ארכיון. (הלל מאיר TPS) (הלל מאיר TPS)
פצוע מובל לטיפול במרכז רפואי, ארכיון. (הלל מאיר TPS) (הלל מאיר TPS)

גינאדי קאופמן עבר היום (שני) ניתוח במרכז הרפואי שערי צדק בירושלים ומצבו הוגדר קריטי. קאופמן סובל מזיהומים שנגרמו לו בעקבות הפיגוע.

לפני כשלושה שבועות, הותקף קאופמן בידי מחבל ערבי בחברון. המחבל דקר את קאופמן, שנפגעבלב, בריאות ובאיברים פנימיים נוספים בבטן.

מתושבי חברון נמסר לאחר הפיגוע, כי הדקירה היא תוצאה של התנהלות רופסת מצד כוחות הביטחון. התושבים טענו שמח"ט יהודה ושר הביטחון "משחקים בחיי אדם כדי להיות הומנים".

היום שוחחנו עם ברוך מרזל שהכיר את קאופמן עוד לפני הפיגוע, וכיום גם שלושה שבועות לאחר הדקירה הוא יושב בשביתה במקום הרצח.

מרזל מספר שהוא יושב בשביתה, "בדרישה שהצבא יפעל למיגור הטרור באופן מערכתי, במקום לחסל יתושים". לדבריו, המלחה בטרור צריכה להיות גם מול המקורות ממנו הוא מגיע, מההנהגה והפוליטיקה הערבית. "חבל שבמקום להילחם הצבא כל הזמן עוסק במיגון ועיבוי כוחות", אומר מרזל.

טענותיו של מרזל מופנות בעיקר כלפי מח"ט יהודה, שלטענתו נותן לטרור להשתולל יותר מבכל מקום אחר. מרזל אף מסביר כי ניתן לראות את התוצאות בשטח, כשבגזרת יהודה יש את מספר הפיגועים הגדול ביותר, והגזרה אף 'מייצאת' פיגועים למקומות אחרים בארץ.

מרזל מביא כדוגמא את ההחלטה שניתנה בירושלים, כי הגנה על התושבים תבא גם על חשבון פגיעה ב'מרקם החיים' של ערביי האזור. לדבריו, בגזרת יהודה כוחות הביטחון נזהרים מפגיעה ב'שגרת החיים' הערבית, גם כשזה מגיע על חשבון סיכון חיי יהודים.

נקודה נוספת שחשוב למרזל להדגיש, היא המצב הבטחוני בחברון. מרזל מסביר שאמנם אנחנו נמצאים בתקופה בטחונית קשה, אך לא צריך לפחד להגיע לחברון. לדבריו כל פיגוע שקורה דרומית לירושלים נכנס לתודעת הציבור כפיגוע שהתבצע בחברון "אבל זה לא נכון כמעט ולא היו בישוב היהודי פיגועים שלא סוכלו", אומר מרזל.

מרזל גם תוקף את התנהלות שר הביטחון שדואג להסית את דעת הקהל מהטרור הערבי באמצעות מלחמה בנוער הגבעות. "ביום שנרצחים שני יהודים מוציאים לי איזה קלטת" אמר מרזל ביחס להוצאת את סרטון החתונה ביום בו מחבלים ערבים רצחו שני יהודים בשער יפו בירושלים.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד