בע"ה כ"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אישום: ערבים תקפו ופצעו חיילי חיל הים

על פי כתב האישום, דייגים ערבים תקפו כוח של חייל הים מול חופי רצועת עזה. היום נתפס ניסיון הברחה של אמצעי הגנה לרצועת עזה

  • י"ח טבת תשע"ו - 17:54 30/12/2015
גודל: א א א
הברחת סחורה לרצועת עזה (רשות המעברים)
הברחת סחורה לרצועת עזה (רשות המעברים)

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, כתב אישום כנגד שני דייגים ערבים מרצועת עזה שחרגו מהתחום המאושר בדייג, תקפו כוח של חייל הים ופצעו מספר חיילים.

על פי כתב האישום, לפני כשבועיים חרגו השניים בשייט בסירת דייג ואליהם התקרבו שלוש ספינות של חייל הים. החיילים קראו להם לעצור אך אלו החלו להימלט לכיוון חופי הרצועה כאשר ספינת חיל הים פתחה במרדף אחריהם.

החיילים ביצעו ירי באוויר ולאחר מכן ירי לעבר מנוע הסירה וגרמו לה להיעצר. כאשר התקרבו לסירת הדייג, השליך אחד הנאשמים לבנה לעבר ספינת חיל הים ולעבר החיילים שהיו על סיפונה. החיילים ביצעו ירי של כדורי גומי לעבר הנאשמים, ובמקביל, התנגשו הנאשמים באמצעות הסירה, באחת מספינות חייל הים במקום. כתוצאה מההתנגשות, נפצעו באורח קל מספר חיילים ונזק נגרם לספינה. כמו כן, במהלך האירוע ניסו הנאשמים לחטוף את נשקו של אחד הלוחמים.

כתב האישום מייחס להם עבירות של יידוי אבנים לעבר כלי תחבורה, הכשלת עובד ציבור ותקיפת עובד ציבור. כמו כן, הפרקליטות מבקשת מבית המשפט לעצור את הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

| לראשונה: נתפסה הברחה של אמצעי מיגון לרצועה

בתוך כך, במעבר כרם שלום, סיכלו היום הבודקים הביטחוניים במקום, הברחה של פלטות ממוגנות ירי לרצועת עזה. משאית בעלת לוחית רישוי צהובה, שהובילה עשרות חלקי חילוף של כלי רכב, עוררה את חשדם של הבדוקים במעבר ובבדיקה אותרו במשאית מספר פלטות ממוגנות ירי שנועדו על פי החשד לשימוש ארגוני טרור ברצועת עזה.

ברשות המעברים מבקשים לומר, כי זו הפעם הראשונה שנתפס חומר ממוגן ירי שנועד להברחה לרצועת עזה.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 4 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד