בע"ה כ"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אירוע למען העצורים בקרית ארבע

במוצ"ש האחרון נערך בקרית ארבע מלווה מלכה למען עצורי השב"כ. "חיפשו לעשות משהו למען העצורים" אמרו התושבים למארגני האירוע, והודו להם על ההזדמנות שניתנה להם

  • כ"ד טבת תשע"ו - 22:00 05/01/2016
גודל: א א א
ערב חיזוק בקרית ארבע
ערב חיזוק בקרית ארבע

מוצאי שבת קודש, פרשת שמות. השלג שירד כבר נמס, קור ברחובות, אך בתוך אולם גדול בקרית ארבע, הצטופפו מאות תושבים, גדושים בחום אנושי יהודי - לפעילות למען משפחות העצורים והמורחקים.

המארגנים מספרים שהאירוע כולו נתמך על ידי התושבים, הן בתרומות פרטיות של נשים, והן בתמיכת המאפיה המקומית וחנות סמוכה לכלים חד פעמיים, שנתנו את חלקן בהרמת האירוע. לדברי המארגנים התקבלו פידבקים רבים וטובים על האירוע. "הרבה מהתושבים חיפשו לעשות משהו למען העצורים, ולאחר האירוע הם ממש הודו לנו על ההזדמנות שהצענו להם", מספרים המארגנים.

הערב נפתח בתפילה וקריאת פרקי תהילים לשלומם של העצורים ושיחרורם, ולגאולתם השלימה של כל עם ישראל. לאחר מכן הוקרא בפני התושבים מכתב חיזוק מאת הרב דב ליאור, שעכב מזג האוויר הסוער נבצר ממנו להגיע לאירוע.

לאחר מכן נשאו דברים, ראש המועצה מלאכי לוינגר, עו"ד איתמר בן גביר אשר ייצג את אחד העצורים, וכן חברים מהמעגל הקרוב של העצורים המעונים. בין לבין ליווה את האירוע הזמר כוכבא תור בשירה וריקודים.

"אנו נמצאים בבירור פנימי ונוקב, לאן מועדות פניה של מדינת ישראל" אמר אחד הנואמים באירוע. "ישנן שתי אסכולות הנאבקות ביניהן, מצד אחד - אסכולת מדינת כל אזרחיה, המקעקעת את זכר היהדות מהמדינה בכל דרך אפשרית ובין השאר חותרת בכל כוחה לפלג את הציבור האמוני. ולעומתה שלומי אמוני ישראל, המבקשים למלא את התפקיד וערכי הנצח של העם היהודי. הבירור הזה נוגע לכולנו ומהווה שעת מבחן לאחווה ולאמונה שלנו".

לאחר מכן, שיתפו משפחות העצורים והמורחקים את הציבור, בכאב והיסורים שהם מנת חלקם בחודשים האחרונים, כהורים שבניהם נתונים בידי מענים. המשפחות סיפרו על התעמרות המשטרה בנערים בשל מראם החיצוני, ובשל החיבור שלהם לאהבת הארץ. לדבריהן, עוד לפני פרשיית עצורי דומא, אף ללא שהיה בידי המשטרה איזו האשמה קונקרטית, כבר היו הנערים נתונים במגבלת שונות.

המשפחות ביקשו מהתושבים לעשות ככל יכולתם, על מנת לעורר את מי שעימו הם באים במגע, במיוחד את בעלי התפקידים, למחות, לתבוע ועדת חקירה נגד העינויים, וכן לתבוע ביטול ההודאות שהושגו רק על ידי ה"טיפול" המיוחד של השב"כ. בנוסף ביקשו המשפחות לתרום לעמותת חוננו "שעושה הכל למען עצורי ציון".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 17 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד