בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

עונש מקל לערבי שהורשע בפרשת הריגת אורית לונדון

שנה אחרי סכסוך המתבוללים: פחות משלוש שנות מאסר למחמד שוויקי שהורשע בסיוע לגניבה ולהצתה, אך לא להריגה

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • ד' שבט תשע"ו - 21:07 14/01/2016
גודל: א א א
הדירה שהוצתה בפסגת זאב. ארכיון (דוברות כבוה ירושלים)
הדירה שהוצתה בפסגת זאב. ארכיון (דוברות כבוה ירושלים)

שנה לאחר שנהרגה אורית לונדון ז"ל בסכסוך המתבוללים בשכונת פסגת זאב בירושלים, הטיל היום שופט בית המשפט המחוזי בירושלים יורם נועם, עונש של 26 וחצי חודשי מאסר וקנס כספי על מחמד שוויקי שהורשע בפרשה.

על פי כתב האישום, בליל שבת ד' שבט, טיילו בתל אביב סמיח רג'בי ומחמד שוויקי, שניהם מהכפר עקב הסמוך לירושלים וקרובי משפחתו של פאייז רג'בי, בן זוגה של נאשמת נוספת שטיילה אף היא עמם. השלושה תכננו להצית את דירתם של מוחמד בדראן וחברתו היהודייה בשכונת פסגת זאב, וזאת כחלק מסכסוך ארוך שהתגלע בינם לבין אותה נאשמת ופאייז.

עוד בנושא:
"הערבים מדרדרים את הבנות לפשע"
הדירה שהוצתה שימשה "מועדון"
נהרגה בגלל סכסוך בין זוגות מתבוללים

הדירה שהוצתה בפסגת זאב (כבאות והצלה י-ם)

באותו הלילה, הגיעו השלושה ברכבו של מחמד לרחוב בצלאל בצרוואי בפסגת זאב. סמיח והנאשמת, ששמה נאסר לפרסום בשלב זה, יצאו מהרכב, עלו לקומה השנייה באחד מהמבנים ברחוב ופרצו את דלת הכניסה לדירתם של הזוג המתבולל. השנים גנבו בגדים ובשמים השייכים לבדראן וחברתו היהודייה, הציתו במצית את הסדינים בחדר ונמלטו מהמקום.

האש כילתה מספר רהיטים מעץ שהיו בדירה ואף את דלת הכניסה. העשן חדר למסדרון, טפס לקומה השנייה ונכנס לדירתה של אורית לונדון ז"ל. אורית התקשרה בבהלה לבעלה יונתן שהיה באותה העת בעבודתו, וצעקה "יש אש, יש אש" עד שאפסו כוחותיה. רק לאחר כחצי שעה, הצליחו הכבאים להיכנס לדירתה של אורית, שם גילו אותה שוכבת כשהיא מחוסרת הכרה. צוות מד"א שהמתין בסמוך, החל לבצע בה פעולות החייאה ופינה אותה למרכז הרפואי הדסה עין כרם בעיר כשהיא סובלת מהרעלת תחמוצת הפחמן כתוצאה משאיפת העשן הרב. במרכז הרפואי היא שכבה במצב של מוות קליני ולאחר שבועיים היא נפטרה.

הדירה שהוצתה בפסגת זאב (כבאות והצלה י-ם)

שוויקי הורשע בעבירות של בסיוע לגניבה וסיוע להצתה, אך לא בעבירות הקשורות להריגה. סעיף נוסף של שיבוש הליכי משפט בו הואשם שוויקי בהתחלה, הוסר באישום הסופי.

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד