בע"ה כ"ה ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

כתב אישום ליהודים שתקפו עיתונאי ערבי

דובר צה"ל סרב לספק חומרים שעשויים היו להפליל גם חיילים שנכחו באירוע

  • ז' שבט תשע"ו - 11:40 17/01/2016
גודל: א א א
ארכיון (דורון תשובה)
ארכיון (דורון תשובה)

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה הבוקר (א') לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד מירחיי פנחסוב בן 48 מבית אל, יחיאל מאיר זילבר בן 25 מירושלים וקטין בן 17 בגין התפרעות, חבלה במזיד לרכב וסיכון חיי אדם במזיד בנתיב תחבורה.

על פי כתב האישום, הנאשמים הבחינו בעבאס אל מומני, עיתונאי ערבי, שעושה את דרכו לתעד את ההתפרעויות הקבועות שמבצעים ערבים מהכפר ג'ילזון כנגד חיילי צה"ל.

הנאשמים התפרצו לכביש וגרמו לעיתונאי לעצור את רכבו. כשהוא עצר הם השליכו אבנים על שמשת הרכב שלו ונפצו אותה.

בסמוך להתרחשות, שהו חיילים שנמנעו מלהתערב בנעשה. במקביל להגשת התלונה במשטרת בנימין נגד התושבים שתקפו אותו, פנה העיתונאי הערבי להגיש תלונה במצ"ח נגד החיילים שלטענתו לא עשו דבר בכדי להגן עליו.

תיעוד של האירוע, לרבות המצאותם של החיילים בסמוך נמצא בידי דובר צה"ל, שכן מתעד של היחידה נכח במקום ותיעד את שנעשה. חרף זאת, בדובר צה"ל נמנעו מהצגת החומרים שבידיהם לידי מצ"ח בטענה שמטרת התיעוד אינה הפללת החיילים ואין בכוונתם לסייע בהפללתם.

ממועצת בית אל נמסר לאחר הגשת כתבי האישום: "אנו איננו מכירים אירוע חריג זה מלפני שנתיים, אך אנו תמהים על כך שבמשך שנתיים היישוב בית אל נמצא תחת מתקפת טרור- אבנים מידי שבוע, בעיה שטרם נפתרה, אך הפרקליטות מעדיפה להתעסק עם אירוע חריג וחד פעמי, של זריקת אבנים כביכול, מצד נערים מבית אל".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 7 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד