בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

רגבים: אפליה כלפי המגזר היהודי ביו"ש

בעקבות טענות השגריר האמריקאי על אפלייה כנגד ערבים ברגבים מפרסמים עובדות. חוסר פרופורציה ואפליה בוטה כנגד בנייה יהודית

  • ט' שבט תשע"ו - 19:09 19/01/2016
גודל: א א א
צילום מסך מדוח רגבים
צילום מסך מדוח רגבים

שגריר ארה"ב בישראל דן שפירו תקף את התנהלות המדינה במהלך דברים שנשא ב'מכון למחקרי ביטחון לאומי. לטענת השגריר ישראל פועלת ביהודה ושומרון במדיניות של איפה ואיפה, והתלונן על הרחבת הישובים היהודיים

דברי השגריר עוררו עליו את תנועת רגבים שמזה שנים נלחמת בחוסר האכיפה אל מול המגזר הערבי, "דברי השגריר הם טענות פוליטיות חסרות שחר ובלשון המעטה אינם מבוססים על עובדות" אומרים ברגבים.

ברגבים טוענים, כי "הנתונים הרשמיים על היקף פעילות המנהל האזרחי מוכיחים בצורה ברורה, כי מדיניות האכיפה של מדינת ישראל הרבה יותר נוקשה כלפי התושבים היהודים ביו"ש מאשר כלפי המגזר הפלשתיני".

בדוח תקופתי שמוציאה התנועה היא חושפת את חוסר הפרופורציה בין אכיפ יהודית לאכיפה ערבית בדו"ח משתקפת תמונת מצב עגומה של אפליה בוטה כנגד היהודים ביו"ש. ברגבים מציינים כי המנהל האזרחי סירב לקיים את הוראות חופש המידע ולהעביר לידי רגבים את מלוא הנתונים העדכניים על היקף ההריסות שביצעה יחידת הפיקוח בשנים האחרונות. "עם זאת" קובעים ברגבים, "מגמת האפליה נותרה בעינה גם בשנים אלו, ובקרוב תצא עתירה לבית המשפט שיורה למנהל האזרחי להעביר לידי רגבים את כלל הנתונים העדכניים".

כך או כך, הדו"ח הקודם של רגבים מוכיח כי אחוז עבריינות הבניה בקרבהפלשתינים גדול פי עשרה מזה של המגזר היהודי. בעוד שבקרב הפלשתינים בשטחיcנפתחו כ- 12,000 תיקי בב"ח (בניה בלתי חוקית) לכ- 70,000 תושבים – משמע כי 17% מתוך כלל המבנים המשמשים אוכלוסייהזו, נבנו בניגוד לחוק. במגזר הישראלי ישנו אלמנט אחד בלבד של בניה בלתי חוקית על כל 100 תושבים. כ-5300 תיקים לכ- 350,000 תושבים, 1.5% בלבד".

מדוח תקופתי של שנתיים עולה תמונת מצב של הרס חסר משמעות במגזר הערבי, מול הרס מאסיבי במגזר היהודי. בתקופה בה נהרסו 51 מבני מגורים במגזר הערבי ביחד עם 47 אועלי מגורים. הספיק המנהל להרוס 127 בתי מגורים של יהודים, ועוד 111 מבני עץ ששימשו למגורים. נציין כי על מנת ליפות את פעילותו מציין המנהל הריסות רבות של 'מבנים' זניחים כגון סככות ובורות מים, אולם גם על פי נתונים אלה ישנו חוסר פרופורציה ברור בהחלטות המנהל.

הרס בנייה בלתי חוקית במגזר הערבי (דוח רגבים)

 הרס בתים במגזר היהודי (דוח רגבים)

השוואה בין הריסות ליהודים וערבים (דוח רגבים)

לסיכום אומרים ברגבים, כי "המספרים אומרים בצורה הכי ברורה: היקף הריסות מבני המגורים במגזר היהודי ביו"ש גבוה פי כמה וכמה מהרס מבני המגורים במגזר הערבי. זאת, בשעה שמספר תיקי הפיקוח במגזר היהודי עומד על כמחצית בלבד מתיקי הפיקוח בקרב המגזר הערבי, ובשעה שעבריינות הבניה במגזר הערבי גבוהה פי עשרה מזו שבמגזר היהודי", ביחס לדברי השגריר אומהרים ברגבים, כי "אנו מציעים לשגריר שפירו להתבסס בדבריו על נתונים מדויקים, ולא על ספינים שארגוני השמאל הקיצוני מפיצים בעקביות".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד