בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"אם זה יקרה עוד פעם זה ייעשה עוד פעם"

סרטון ממצלמות האבטחה מלמד כי נעם פדרמן הניס צעיר ערבי שיידה אבנים, דבר שכל החיילים באזור נמנעו מלעשות

  • י' שבט תשע"ו - 08:56 20/01/2016
גודל: א א א

(צפו: פדרמן מגיב למיידה האבנים הערבי)

בחדשות ערוץ 10 שודרו אתמול צילומים ממצלמות האבטחה בחברון בהם נראה בבירור כי התקיפה שיוחסה לנעם פדרמן בכתב האישום התלוי ועומד נגדו, נעשתה לאחר התפרעות חמורה של הצעיר הערבי וסיכון חיי אזרחים וחיילים על ידו.

כתב האישום נגד פדרמן הגיע לאחר שארגון 'בצלם' פרסם סרטון שבו נראה פדרמן זורק אבנים לעבר ערבים ומשליך תבניות ביצים של סוחר ערבי ארצה.

כחלק ממלאכת ההגנה, השיג פדרמן את צילומי מצלמת האבטחה מהצומת שבה התרחש האירוע בדקות שקדמו לתקיפה שלו את הערבים.

בסרטון נראה צעיר ערבי זורק אבנים במשך דקות ארוכות על ג'יפים צבאיים וכן על מצלמות האבטחה בצומת בנסיון לשבור אותן. באופן מפתיע, החיילים, שהרכבים שלהם ספגו את האבנים, נמלטו מהמקום ולא הגיעו לעצור את הצעיר שהמשיך ליידות אבנים ולסכן חיי אדם. הוא כמובן ניצל את הרפיסות נגדו והקניט את החיילים תוך שהוא מסמן להם לגשת לעברו ו"להתמודד" איתו.

בשלב זה עבר פדרמן עם מכוניתו באותה צומת וספג אף הוא אבן מאותו צעיר ערבי, אלא שבניגוד לחיילים שנמלטו, פדרמן החליט לעשות מעשה. הוא ירד מהרכב ורדף אחר מיידה האבנים הערבי, יידה לעברו אבנים בחזרה ולאחר שזה נמלט מפדרמן, השליך פדרמן ביצים של סוחר ערבי שעמד בצד כל העת ולא עשה דבר נגד הצעיר הערבי.

הסרטון ממצלמות האבטחה עשוי להביא לזיכויו של פדרמן בתיק, אך לפדרמן יש מסקנות נוספות וחשובות לא פחות מהאירוע. לדבריו, הסרטון הערוך שפורסם על ידי 'בצלם' בכלי התקשורת ומציג את התקיפה שלו בנפרד ממה שקדם לה, מלמד על ההתנהלות הכללית של הארגון: "מי שסומך על 'בצלם' ועל הסרטונים שהם מחלקים - הנה אחת הראיות להתנהלות שלהם".

פדרמן לא חוזר בו מההתנהלות שלו באותו אירוע. הסרטון שפורסם אמש מוכיח, לטענתו, כי הוא פעל כשורה. "זה מה שצריך לעשות ואם זה יקרה עוד פעם זה ייעשה עוד פעם", אמר פדרמן לקול היהודי.

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד