בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

דרעי מקל על המסתננים

על פי התיקון שיוצג ביום ראשון לאישור הממשלה, תקוצר תקופת הכליאה ל-12 חודש. התיקון נועד לאפשר לחוק לעבור את החלטת בג"ץ

  • י"א שבט תשע"ו - 11:53 21/01/2016
גודל: א א א
מסתנן אזוק (דובר המשטרה)
מסתנן אזוק (דובר המשטרה)

נראה שחששותיהם של תושבי דרום תל אביב התגלו כנכונים. עם כניסתו של שר הפנים החדש אריה דרעי לתפקידו, פרסמה תושבת דרום תל אביב, מאי גולן, את חששותיה מפני השינוי במשרד. גולן הזכירה את פעילותו של השר הנכנס בהקשר למסתננים והביע דאגה מפני שינויים לטובת המסתננים שיוביל השר.

כעת מתרר שחששותיה של גולן ככל הנרה מוצדקים, על פי הפרסום בעיתון הארץ החליט דרעי לשנות את החוק למניעת הסתננות ולהיכנע לדרישת בג"ץ לפיה תוגבל השהייה במתקן חולות ל-12 חודשים, כך על פי הצעה שיגיש לאישור הממשלה ביום ראשון

נזכיר כי בעבר כבר חוקקה הכנסת עונשי מאסר ארוכים יותר למסתננים, אולם בג"ץ החליט כבר שלוש פעמים כי אין בסמכות הכנסת להכריע בנושא, וקבע כי העונש אינו מידתי. התערבותו הבוטה של בג"ץ, עוררה כמובן את זעם הציבור, ותןשבי השכונות אף יצאו להפגין על רמיסת זכויותיהם.

על פי תזכיר לחוק שפורסם על ידי קודמו של דרעי לתפקיד, השר סילבן שלום, תכננה המדינה להטיל עונש מאסר של שנה על כל מסתנן ותהארכה של שנה וחצי אותה יוכל לתת שר הפנים 'מטעמים מיוחדים'. בנוסף על פי ההצעה מסתננים שיגיעו לישראל לאחר כניסתו של החוק יקבלו גם הם עונש מאסר של שנה וחצי.

כאמור שר הפנים הנוכחי החליט על קיצור העונש על מנת שהחוק יוכל לעבור את מבחן בג"ץ. יש לציין כי ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הפנים גלעד ארדן ושרת המשפטים איילת שקד תומכים גם הם בתיקונים של דרעי לחוק. עוד יש לציין כי היועמ"ש ויינשטיין הזהיר בעבר את השר שלום, כי לדעתו הצעתן של שלום לא תינצל מביקורתו של הבג"ץ.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 21 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד