בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ח"כים לנתניהו: פעל נגד המנהרות מעזה

במשרד הביטחון טוענים שפועלים בחשאי אבל את התושבים זה לא ממש מרגיע

  • כ"ב שבט תשע"ו - 09:10 01/02/2016
גודל: א א א
פתח מנהרה שנחשפה ב'צוק איתן' (דובר צהל) ארכיון. דובר צה"ל
פתח מנהרה שנחשפה ב'צוק איתן' (דובר צהל) ארכיון. דובר צה"ל

קריסת מנהרת הטרור של חמאס בשבוע שעבר העלתה למודעות הציבורית את ממשות האיום של מנהרות הטרור שחופר חמאס מעזה לכיוון יישובי הדרום.

ח"כים באופוזיציה תוקפים את הממשלה במה שנראה בחוסר מעש כנגד איום המנהרות וטוענים שהמנעות מטיפול מוקדם בהן עלול לגרור תוצאות הרות אסון.

יו"ר האופוזיציה, חה"כ יצחק הרצוג אמר אתמול: "את מנהרות חמאס צריך לפוצץ. זה איום שצריך להשמיד. למה הדרג המדיני לא נותן את ההוראה הזו לצה"ל? למה שר הביטחון וראש הממשלה מהססים?".

הרצוג הוסיף: "למה מחכים? שיצאו מחבלים עם נשקים שלופים לתוך קיבוץ או מושב? הדרג המדיני צריך לתת מענה פומבי וברור לתושבים. להפסיק להסס כי אנחנו עלולים להתעורר יום אחד ולגלות ששוב המעטנו בחומרתו של האיום".

ראש הממשלה נתניהו הגיב אתמול לטענות הנשמעות בעניין המנהרות מעזה. בכנס שגרירים במשרד החוץ אמר נתניהו: "אנחנו פועלים בשיטתיות ובקור רוח נגד כל האיומים, לרבות האיום מחמאס, גם באמצעים הגנתיים וגם באמצעיים התקפיים, וכמובן שאם נותקף ממנהרות ברצועת עזה - נפעל בעוצמה רבה מאוד נגד חמאס, ובעוצמה גדולה בהרבה מזו שהופעלה במבצע 'צוק איתן'".

חה"כ עומר בר לב ממפלגת העבודה תקף אטת נתניהו וטען כי בכל הנוגע לאיום של המנהרות מעזה אין אפשרות להמתין שהאיום יתממש ולהגיב רק לאחר מכן: "על דברי נתניהו 'באם נותקף ממנהרות מעזה נגיב' - די עם ה'אם'. 'הקם להורגך השכם להורגו'. והם כבר קמו - נתניהו תתעורר", צייץ בר לב בטוויטר.

בינתיים, עוד ועוד עדויות של תושבי היישובים הסמוכים לעזה על שמיעת קולות חפירה צצות בתקשורת.

צריך לזכור שברקע לדברים זכורה לכולם השאננות בה נהגה מערכת הביטחון כלפי איום המנהרות בטרם מבצע 'צוק איתן'. המבצע, שהחל בכלל ללא קשר למנהרות ההתקפיות מעזה, הפך עד מהרה למבצע חיסול המנהרות, אך לא זו הייתה הכוונה מלכתחילה.

נראה שאם חמאס היה מתנהג אז ב"חכמה", הוא יכול היה להמנע מהחרפת המתח מול ישראל עד שיצליח לממש את איום המנהרות. במידה מסויימת, חיסול המנהרות ב'צוק איתן' זכור אצל רבים יותר ככישלון של חמאס מאשר תבונה של ישראל.

במהדורת 'שישי' עם איילה חסון הובאה תגובת משרד הביטחון לדברים. לטענת המשרד, מערכת הביטחון פועלת בדרכים שונות ורבות נגד תופעת המנהרות, לרבות אמצעים טכנולוגיים כאלה ואחרים. התושבים לא מקבלים עדכונים על כל הפעולות שננקטות, כך לטענת משרד הביטחון. ספק אם הדברים האלה מרגיעים את תושבי האזור.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד