בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אנדרטה לזכר גוש קטיף בכנסת

בתגובה לפרסום המיצג, טען מזכ"ל שלום עכשיו יריב אופנהיימר שהאנדרטה אינה לגיטימית, "ההתנתקות זכתה וזוכה לתמיכה בציבור"

  • כ"ב שבט תשע"ו - 16:26 01/02/2016
גודל: א א א
(MathKnight)
(MathKnight)

במקביל לציון יום גוש קטיף במערכת החינוך בכ-900 בתי ספר, תחשף היום אנדרטה לזכר ישובי גוש קטיף בכנסת. יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, יסיר את הלוט מהמיצג המוצב כבניסה למשכן הכנסת.

במכתב של אדלשטיין לחברי הכנסת נכתב כי "בקיץ האחרון מלאו עשר שנים למהלך ההתנתקות, במסגרתו נאלצו אלפי תושבי חבל קטיף לפנות את בתיהם ויישוביהם. היה זה חבל ארץ מיוחד במינו". אך על אף נכונות חברי הימין להשאיר זכר לישובים שהרסה המדינה, נראה שבשמאל יש מי שחושב שגם מחווה זו אינה לגיטימית.

מזכ"ל תנועת שלום עכשיו, יריב אופנהיימר סבור כי הצבת האנדרטה אינה לגיטימית והוא אף פנה ליועץ המשפטי, בבקשה שיבדוק עם החלטתו של יו"ר הכנסת על הצבת האנדרטה אכן נמצאת בסמכותו. לדבריו, האנדרטות היחידות בכנסת הן אלו שהוצבו לזכר קרבנות השואה וחללי צה"ל, והצבת אנדרטה לזכר גוש קטיף, "לא תאפשר הבעת דעה מנוגדת ותשתיק דיון לגיטימי בחברה הישראלית".

לטענת אופנהיימר, אנדרטה לזכר גוש קטיף לא קודמת לאנדרטה לזכר ימית, לזכר יצחק רבין ולזכר הערבים שנהרגו בכפר קאסם. עוד טן, כי "ההתנתקות מרצועת עזה הייתה אירוע קשה עבור המפונים, אך זכתה ועדיין זוכה לתמיכה רחבה בציבור ויש הרואים בה מעשה המציל חיים".

בתגובה לפנייתו של אופנהיימר, השיב היועץ המשפטי לכנסת איל ינון, כי לדעתו אין מניעה להציב את האנדרטה בכנסת. ינון ציין כי האנדרטה איה לאו דווקא אנדרטת קבע וניתן להזיזה.את האנדרטה עיצב האמן אהרון שבו, ושמות 11 הישובים שנחרבו, כתובים עליה לצידו של מגן דוד ממנו צומח עץ הדקל, שזכור לנו מסמל מועצת חבל עזה.

חבר הכנסת מיקי זהר (ליכוד) ציין את יום גוש קטיף בביקור שערך לפני מספר ימם במוזיאון גוש קטיף. בתום הביקור אמר זהר כי"מוזיאון גוש קטיף בירושלים, מנציח את האירוע הקשה והחמור שאירע למדינת ישראל בהתנתקות מחבל עזה. מתפקידנו למנוע אירועים דומים בעתיד ולדאוג שלא יקרו שוב לעולם. גירוש הוא דבר קשה כואב ובלתי נסבל ואסור שיחזור על עצמו.

עוד הוסיף זהר כי "ההתנתקות גרמה נזק חמור למדינה מבחינה ביטחונית ערכית ורוחנית, נזק כבד להמון משפחות, ובעיקר גרמה לכך שהציבור איבד את האמון במדינה. אני מאמין שבשנים האחרונות שלטון הימין, שאני חלק בלתי נפרד ממנו, פועל לכך שהמצב של מסירת שטחים אינו לא עולה על הפרק ובטח שלא הקמת מדינה פלסטינית".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד