בע"ה י"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"מקווה שדברי הרמטכ"ל לא גרמו לסיכון"

בעקבות הפיגוע: השר כץ מתוח ביקורת על דברי אייזנקוט בנוגע להוראות הפתיחה באש

  • ט' אדר תשע"ו - 20:58 18/02/2016
גודל: א א א

לאחר הפיגוע הקשה שהתרחש הערב (חמישי) בסופר רמי לוי בשער בנימין בו נרצח יהודי אחד ואחר נפצע באורח בינוני, מתח השר ישראל כץ ביקורת כלפי הרמטכ"ל גדי אייזנקוט, בעקבות דבריו בנוגע להוראות הפתיחה באש.

"לפני שעה קלה נפצעו שני ישראלים בבנימין מדקירות שני מחבלים בני 14. המחבלים נלכדו ונשארו בחיים", כץ השר בדף הפייסבוק שלו. "אני מקווה שדבריו של הרמטכ״ל, שאותו אני מעריך ומוקיר, נגד הירי האוטומטי מול קטינים, לא פורשו באופן מוטעה וגרמו להיסוס וסיכון חיים. כי לפעמים המסר גדול מהמילים. המגבלות והקודים ברורים, אבל אסור שמחבלים יישארו בחיים, תוך סיכון חיי יהודים".

במפגש שנערך השבועעם תלמידי תיכון בבת ים, נשאל הרמטכ"ל בידי אחד התלמידים בנוגע להוראות הפתיחה באש שלדברי התלמיד הוחמרו וכעת הן מסכנות את הלוחמים בשטח. אייזנקוט השיב כי ההוראות הקיימות הן נכונות, והוסיף כי "צה"ל לא יכול לדבר בסיסמאות, כמו 'הבא להורגך השכם להורגו', או 'כל מי שמחזיק מספריים צריך להרוג אותו'".

לאחר הדברים, מתחו חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' ומוטי יוגב ביקורת על דבריו. "הבא להורגך השכם להורגו אינה איזו סיסמא, אלא כלל מוסרי ביהדות. משמעות הכלל הזה שלאדם מותר להתגונן ולהציל את חייו במחיר חיי מי שמסכן אותו", אמר ח"כ יוגב. סמוטריץ' הוסיף ואמר "זוהי אמירה בוטה ומזלזלת שאסור שתעבור בלא התייחסות. העקרונות והערכים היהודיים הם התשתית עליהם בנויה מדינת ישראל ועליהם נשען צה"ל".

ח"כ סמוטריץ' דרש משר הבטחון משה יעלון לזמן את הרמטכ"ל ולנזוף בו, אולם השר בחר לצאת להגנתו של אייזנקוט. "בימים האלה נפתחה שיחה שאנחנו שומעים בתקשורת על דבריו של איזנקוט על הוראות פתיחה באש. אמירות מתלהמות יוצרות אי-בהירות שגורמת לכך שאנשים יורים שלא לצורך", אמר השר בכנס המנהיגות במכללה האקדמית תל חי.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד