בע"ה ו' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

יהודי נרצח בפיגוע: "אנשים פחדו לירות"

מי שחיסל את המחבל בפיגוע הקשה הערב (ה') מותח ביקורת. "באיזו מדינה עורכים קניות ונתקלים במחבלים?! באיזו מדינה מי שחיסל מחבל חושש להיעצר?!"

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • ט' אדר תשע"ו - 22:03 18/02/2016
גודל: א א א
זירת הפיגוע בסניף רמי לוי, הערב (עוזיאל ותיק) (עוזיאל ותיק)
זירת הפיגוע בסניף רמי לוי, הערב (עוזיאל ותיק) (עוזיאל ותיק)

שני מחבלים ערבי בני 14 בלבד, נכנסו לקראת הערב (חמישי) לסניף רמי לוי בשער בנימין ודקרו יהודים במקום. ינאי ויסמן הי"ד, בן 21 נשוי ואב לתינוקת בן מספר חודשים, נפצע באורח אנוש ובמרכז הרפואי שערי צדק נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. אדם נוסף כבן 35 נפצע באורח בינוני והוא מאושפז במרכז הרפואי הדסה הר הצופים בבירה.

"שמעתי צעקות, רצתי לכיוונם ואז שמעתי בום. הבנתי שמדובר בפיגוע והבחנתי במחבל קרוב אלי כשהוא מרים את הסכין במטרה לדקור אשה שעמדה לידו וצעקה בפאניקה", משחזר בשיחה עם הקול היהודי חננאל אבן חן שחיסל את אחד המחבלים בפיגוע.

יהודי נרצח ואחר נפצע באורח בינוני. זירת הפיגוע, היום (יעקב אושר TPS)

לדבריו, במקום עמדו עוברי אורח נוספים שהיו עם נשקים שלופים אך הללו חששו לירות לעבר המחבל. "כנראה הם פחדו לירות בגלל שיעצרו אותם. אולי בגלל מה שהרמטכ"ל אמרה לאחרונה".

| "קראתי לו לבוא למנחה והוא היה מהורהר. אחרי שתי דקות הוא שכב מדמם"

אבן חן מספר כי ירה שני כדורים לעבר המחבל שנפל במקום ונהרג. המחבל השני נורה באותו הרגע בידי עובר אורח נוסף. בהמשך, פונה המחבל שנפצע לצורך טיפול רפואי. מיד לאחר מכן, רץ אבן חן לעבר הפצועים ששכבו מדממים באותה העת. "לפני הפיגוע קראתי לו לבוא להצטרף למניין של תפילת מנחה", משחזר אבן חן. "אחרי דקה קראתי לו שוב והוא עמד מהורהר. אשתו שאלה אותו מה קורה. אחרי דקה כבר ראיתי אותו שוכב על הארץ ושותת דם. לצערי הוא נרצח", אומר אבן חן בעצב.

"למה בכלל אזרח צריך ללכת לקניות עם אקדח במדינה שלו?!", שואל אבן חן בתסכול. "זה לא נורמאלי שאזרח צריך לדאוג לעצמו בתוך המדינה שלו. באיזה מדינה עורכים קניות ונפגשים במחבלים? ברוך ה' חיסלתי את המחבל, אבל כיצד הגענו למצב הזה שאזרח צריך לדאוג לבטחון".

"ערבים עורכים קניות בסופר ומעניקים בטחון עצמו למחבלים". סניף רמי לוי לאחר הפיגוע (עוזיאל ותיק)

רמי לוי, מנהל הסניף בו בוצע הפיגוע, זומן לשימוע שייערך ביום ראשון במשטרה, בנוגע לאבטחת סניפי החברה ביהודה ושומרון. כמו כן, הצבא והמשטרה דרשו להגביר את רמת האבטחה בסניפים ובמידה והדבר לא ייעשה, איימו כי הסניפים ייסגרו. אבן חן סבור, כי העובדה שערבים עורכים קניות ברשת מקלה על האפשרות לבצע במקום פיגועים. "הערבים המבוגרים מציגים עצמם כחפצי שלום ועורכים קניות בסופר, וכך מקנים בטחון לנערים שבאים ומבצעים פיגועים. עמד מולי מחבל קטן עם תעוזה שהיה אפשר לראות על הפרצוף שלו".

"קראתי לו להתפלל מנחה, אח"כ ראיתי אותו מדמם". ינאי ויסמן הי"ד

אבן חן מציין, כי הוא הועבר לתחנת המשטרה בכדי לתת עדות על שהתרחש. "פחדתי מאוד. לא ידעתי מה אני יכול להגיד ומה לא. בסוף המשטרה יכולה להזיק לי בגלל שהרגתי מחבל עם סכין ביד. העובדה שבמדינה שלנו בנאדם יכול להרוג את מלאך המוות והוא צריך לפחד מהמדינה שלו, זה מצב לא נורמאלי".

תגובות (5) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 5 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד