בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הפיגוע בהר ברכה: "חריגה מנורמות של לוחמים"

המ"פ הושעה לשנה מתפקידו. שני קצינים נוספים הודחו

  • כ"ז אדר תשע"ו - 09:38 07/03/2016
גודל: א א א
זירת הפיגוע בהר ברכה (נדב גולדשטיין TPS)
זירת הפיגוע בהר ברכה (נדב גולדשטיין TPS)

ביום רביעי האחרון נפצעו שני חיילים בפיגוע דקירה שבצעו שני ערבים סמוך ליישוב הר ברכה.

זמן קצר לאחר הפיגוע כבר התברר שתפקוד החיילים בשטח היה לקוי, אך תוצאות התחקיר הצבאי שבוצע בעקבות כך התקבלו רק אתמול (א'). "התחקיר מצביע על ליקויים באופן ביצוע המשימה וחריגה חמורה בסולם הנורמות והערכים של לוחמים בנושא שמירה על הנשק האישי, רעות ודבקות במשימה", נמסר מדובר צה"ל.

בצד הסקת המסקנות ישנן גם החלטות משמעתיות: למפקד הפלוגה נרשמה הערה פיקודית ע״י מפקד האוגדה ובנוסף, הוא הושעה מפיקוד לשנה הקרובה. מפקד וסמל המחלקה הודחו מתפקידם. באשר לשני החיילים שנפצעו בפיגוע תתקבל החלטה רק לאחר החלמתם מהפציעה ושובם לצבא.

דקות לאחר הפיגוע עלה חשש שהמחבלים שדקרו את החיילים נמלטו עם הנשקים האישיים שלהם, אמנם לאחר זמן מה נמצאו הנשקים בקרבת מקום והתברר כי בזמן הפיגוע החיילים כלל לא החזיקו בנשקים על אף שהם היו במהלך שמירה. כמו כן, מידע שהגיע לקול היהודי מצביע על כך שהחיילים ראו סרט במהלך השמירה בו בזמן שהמחבלים הפתיעו אותם ודקרו אותם. בחסדי השם הפיגוע נגמר בפציעות קלות יחסית ולא בתוצאות עגומות יותר.

תושב יצהר, אמר בשבוע שעבר לקול היהודי כי הליקויים בתפקוד הלוחמים בשטח הם תוצאה ישירה של האווירה הכללית של החיילים ביו"ש: "לחיילים כבר אין בלקסיקון את המילה 'להלחם ולהגן על עם ישראל', הכל זה 'חוק' ושקט' ו'סדר'. ערבי שמתקרב ליצהר הוא מפר את הסדר אז זה לא בסדר, זה הראש של הצבא", אמר התושב בהתייחס לאירוע בו שוחררו שני ערבים שניסו לחדור ליישוב יצהר.

"הגישה הזאת מביאה גם את כל המחדלים, כשמחבלים משתחררים תוך כמה שעות, חיילים עסוקים בלראות סרט במקום לשמור על התושבים בהר ברכה", הוסיף.

תגובות (6) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד