בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

טרור במרכזי ערים: תייר נרצח ו-14 נפצעו

בנמל יפו נרצח תייר ו-11 נפצעו. בפתח תקווה פצוע אחד ובירושלים שני שוטרים נפצעו מירי. הרופאים נלחמים על חייו של אחד הפצועים

  • כ"ח אדר תשע"ו - 16:49 08/03/2016
גודל: א א א
זירת פיגוע הדקירה ביפו (אפי דאהן)
זירת פיגוע הדקירה ביפו (אפי דאהן)

שלושה פיגועים בזה אחר זה בשלושה ערים בישראל - תייר נרצח ו-14 נפצעו באורח אנוש, קשה ובינוני.

סמוך לשעה 18:30 התנפל ערבי על מספר יהודים ברציף העלייה השניה בנמל יפו ודקר אותם. המחבל החל להימלט מהמקום כאשר בדרכו הוא דוקר עוברי אורח נוספים. לבסוף, נורה המחבל למוות.

שוטר יס"מ בסכנת חיים. זירת הפיגוע בירושלים (הלל מאיר, TPS)

חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ל-11 פצועים. שלושה מהם במצב קשה ושלושה נוספים במצב בינוני. פצוע נוסף, תייר מארצות הברית כבן 29, נפטר במרכז הרפואי וולפסון בחולון. הפיגוע התרחש בשתי זירות שונות. בטיילת ובכיכר השעון.

תוך כדי הפיגוע ביפו, השתתף סגן נשיא ארצות הבית ג'ו ביידן שנחת היום בישראל, באירוע במרכז פרס סמוך לזירת הפיגוע.

| פיגוע ירי בירושלים: שני שוטרים נפצעו, אחד אנוש

סמוך לשעה 17:00, ירה ערבי מאופנוע נוסף לעבר קבוצה של שוטרים שעמדו ברחוב צלאח א-דין בירושלים, בסמוך לשער שכם. קליע פגע באחד השוטרים והמחבל נמלט מהזירה.

שוטרים נוספים החלו לדלוק אחרי המחבל. במהלך המרדף, המחבל ביצע ירי נוסף לעבר השוטרים ופצע שוטר נוסף. בסופו של המרדף, המחבל נורה על ידי השוטרים ונהרג במקום. על גופו אותר נשק מסוג קרל גוסטב.

זירת הפיגוע בירושלים (הלל מאיר TPS)

זירת הפיגוע בירושלים (הלל מאיר TPS)

בפיגוע נפצעו כאמור, שני שוטרים, אחד מהם, כבן 49, במצב קשה מאוד ובשעה זו מבוצעות עליו פעולות החייאה מתקדמות בנסיון לייצב את מצבו ולהציל את חייו. פצוע נוסף, כבן 31 במצב קשה. הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי במרכז הרפואי הדסה עין כרם.

דביר עדני, מתנדב ביחידת האופנועים של איחוד הצלה שהגיע ראשון למקום, סיפר: "כשהגעתי לזירה עדיין נשמעו קולות ירי. הענקנו טיפול רפואי ראשוני לשני נפגעים כשאחד מהנפגעים היה ללא הכרה. הנפגעים פונו בדקות אלו לבית החולים".

זירת הפיגוע בירושלים (הלל מאיר TPS)

זירת הפיגוע בירושלים (הלל מאיר TPS)

מיד לאחר הפיגוע הוקמו מחסומים בכל היציאות מירושלים לכיוון יהודה והשומרון בנסיון לאתר ערבים נוספים שסייעו למחבל.

| פצוע בפיגוע דקירה בפתח תקווה

שעה קלה קודם לכן ערבי ביצע פיגוע דקירה בשוק בפתח תקווה ופצע גבר יהודי.

הפיגוע התרחש לאחר שיהודי כבן 35 נכנס לחנות משקאות בשוק. מיד אחריו נכנס צעיר ערבי והחל לדקור אותו באמצעות סכין. הפצוע הצליח בחסדי השם להתעשת ויחד עם בעל החנות השתלט על המחבל, שלף את הסכין מידיו ודקר אותו. המחבל מת מפצעיו כעבור דקות אחדות.

אריאל פרץ, מתנדב ביחידת האופנועים של איחוד הצלה, סיפר: "הייתי בחנות סמוכה ושמעתי זעקות של אזרחים על אירוע חריג בכניסה לשוק. כשהגעתי לזירה נתקלתי באברך חרדי שנדקר בפלג גופו העליון והיה בהכרה. בסיוע מתנדבים נוספים הענקתי לו טיפול רפואי ראשוני ולאחר מכן הוא פונה לבית החולים בלינסון שבסמוך. כוחות משטרה סגרו את הזירה עד לקביעת מותו של הדוקר ובדיקת הממצאים בזירה".

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד