בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מהנדס מחשבים של הג'יאהד מואשם בריגול

הוא נעצר לפני כחודש והיום (ד') הוגש כנגדו כתב אישום חמור בגין ריגול ופריצה למידע הקיים במחשבים, ביניהם - מערכת המזל"טים של צה"ל, משטרת ישראל ועוד

  • י"ג אדר ב תשע"ו - 13:47 23/03/2016
גודל: א א א
אלקטרוניקה ()
אלקטרוניקה ()

כתב אישום הוגש הבוקר (רביעי) כנגד ערבי מעזה שמואשם בריגול,קשירת קשר למסירת ידיעה לאויב, חדירה לחומר מחשב ועוד. הנאשם, מאגד עוידה, שימש כאיש המחשבים של ארגון הג'יהאד האסלאמי בישראל.

הוא נעצר לפני כחודש בעת שהיה בדרכו להיפגש עם נערים ערבים "כשרונות צעירים" שהיו מועמדים לתוכנית המקבילה לכוכב נולד, מתוקף תפקידו כיו"ר מועדון הכישרונות הצעירים.

על פי כתב האישום עוידה בנה תוכנה שבאמצעותה הצליח הארגון לחדור למערכת המזל"טים של כוחות צה"ל מעל שמי עזה, ואיפשר לבכירים בארגון לצפות בכל מה שקורה. כמו כן הוא פיתח תוכנה שאיפשרה לצפות בכל מצלמות הדרכים ומצלמות משטרת התנועה בישראל, לעקוב אחר מיקומי ריכוז אוכלוסין ומיקומי כוחות הביטחון בעת ירי טילים על ישראל בעיתות מלחמה.

בנוסף, פיתח תוכנה באמצעותה התאפשר לארגון לעקוב אחר תנועת המטוסים בנתב"ג, לראות את רשימות הנוסעים, סוג המטוס ומשקלו, שעות נחיתה והמראה ועוד.

מהחקירה עלה כי החשוד, מהנדס אלקטרוניקה ומחשבים, הצטרף לארגון הג'יהאד האיסלמית לפני כחמש שנים, זאת בעת ששימש כמגיש בתוכניות רדיו ובמקביל ביצע משימות אותן קיבל ממפעיליו.

בנוסף לכתב האישום ביקשה הפרקליטות להאריך את מעצרו עד לתום ההליכים המשפטיים כנגדו.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד