בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

עשרות אלפים כבר חתמו: "צל"ש לחייל!"

העצומה הטרייה צברה כבר למעלה מ-30 אלף חתימות. המחאה ברשת וברחובות מתרחבת. משפחת החייל התלוננה במשטרה: "קיבלנו איומים בשבת"

  • י"ז אדר ב תשע"ו - 08:01 27/03/2016
גודל: א א א
זירת הפיגוע בחברון בפורים (TPS)
זירת הפיגוע בחברון בפורים (TPS)
סכין במצ"ח - הסיקור המלא בקול היהודי

המחאה הנרחבת בקרב יהודים מכל שדרות הקשת הפוליטית סביב סיפורו של החייל שירה למוות במחבל בחברון ונעצר בחשד לרצח, מגיעה לשיאים שלא נודעו במדינה כבר זמן רב.

כך למשל, עצומה אינטרנטית אשר קוראת להעניק צל"ש לחייל היורה, שנפתחה לאחר פרסום הסרטון, צברה כבר למעלה מ-32 אלף חתימות נכון להבוקר. "חייל צה"ל זה, גיבור ישראל, היה חייב לירות במחבל על מנת להרוג, על מנת למנוע סיכון אפילו הכי קלוש, לחייו ולחיי חבריו, ולכן חייבים להעניק לו ציון לשבח ולא לעצור אותו. אם אתם לא מתכוונים לעשות זאת, אנו אזרחי מדינת ישראל, מעניקים לו בזאת את עיטור הגבורה, עיטור העוז, עיטור המופת על תיפקודו", פנו יוזמי העצומה לראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל. לצד עצומה זו ישנן עוד מספר עצומות שצברו אף הן למעלה מעשרת אלפים חתימות נכון לעכשיו.

הפרשן הפוליטי של ערוץ 2, עמית סגל, כתב אמש (מוצ"ש) כי הפרשה מלמדת על פער מוחלט הקיים בין הציבור הרחב לבין נבחרי הציבור, באופן שלא נראה כמותו זמן רב: "כבר זמן רב מאוד לא היה פער כל כך מובהק בין הציבור לבין נבחרי הציבור. זה לא רק הימין. חברי פייסבוק וקרובי משפחה שלא הצביעו מעולם למחנה הלאומי לא מבינים כיצד וידוא ההריגה במחבל עומד להסתיים בהעמדה לדין על רצח. בזירה הפוליטית, לעומת זאת, לא נרשם ולו חבר כנסת אחד שתומך בחייל בפה מלא".

ואכן, בזירה הפוליטית, לא נרשמה תמיכה חד משמעית בחייל, כשגם הצהרות ח"כים מהימין כוונו בעיקר לחריצת דינו של החייל בטרם מוצתה החקירה בידי מצ"ח ובבית הדין הצבאי. חריג בנוף הפוליטי, היה חבר הכנסת אביגדור ליברמן שהגיש אתמול בקשה יחד עם חבר מפלגתו חה"כ עודד פורר לבקר בתא המעצר את החייל. השניים סורבו על ידי משרד הביטחון, ולטענת ליברמן מדובר בחלטה פוליטית: "לא יכול להיות שמאפשרים לחברי הכנסת הערבים, תומכי הטרור בכנסת, להיפגש בכלא עם מחבלים ולא מאפשרים לנו להיפגש עם החייל העצור. אין ספק שהסירוב נובע משיקולים פוליטיים ולא ענייניים".

במוצאי השבת, התגלו עשרות מודעות שנתלו בסביבת הקריה בתל אביב עלינן נראה הרמטכ"ל, רב אלוף גדי אייזנקוט, בתחפושת של המן הרשע. לצד התמונה נכתב: "אייזנקוט התפטר וקח את ביבי איתך. דם יהודי אינו הפקר! הבא להרגך השכם להורגו!" נכתב במודעה, תוך רמיזה לדברים שאמר הרמטכ"ל לפני מספר שבועות בהם כינה את הביטוי המפורסם ל"סיסמא" שאין להתנהל על פיה.

פעילים ברשת פרסמו כי ביום שלישי הקרוב צפויה להתקיים הפגנת ענק בסמוך לבית הדין הצבאי ביפו שצפוי לדון את החייל. בערוץ 2, אגב, אתרו כי החייל עוקב בפייסבוק אחרי ברוך מרזל, כראיה לכך שהשקפותיו הפוליטיות הן ימניות. מרזל הגיב על כך: "אני גאה שהחייל הצדיק עשה לייק לדף שלי. מה הם חשבו שחייל קרבי יעשה לייק לשוברים שתיקה או זהבה גלאון?".

משפחתו של החייל הודיעה כי היא הגישה תלונה במשטרה לאחר שאדם בעל מבטא ערבי התקשר לבית המשפחה ואמר "אתם הבאים בתור". אחותו של החייל האשימה אמש את ראשי מערכת הביטחון בכך שהם מקיימים לו משפט שדה. "חלקכם הפכתם אותו לאבק תחת רגליכם", הטיחה האחות.

תגובות (16) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 16 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד