בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

גינה את החייל: סערה סביב יהודה גליק

הפייסבוק והטוויטר סוערים בעקבות פוסט שפרסם גליק ביום הפיגוע בחברון. "אני ממשיך בעמדתי, כמו שבהר הבית אני נלחם למען זכויות אדם כך גם כאן. החייל הוא לא שופט"

  • כ' אדר ב תשע"ו - 11:21 30/03/2016
גודל: א א א
יהודה גליק (יהודה פרל)
יהודה גליק (יהודה פרל)
סכין במצ"ח - הסיקור המלא בקול היהודי

בפרשת חיסול המחבל בחברון, חלוקת הדעות ברשתות החברתיות די ברורה. הציבור ברובו, למעלה 80% על פי הסקרים, תומך בחייל, ואילו כאלו המזדהים עם ארגוני שמאל קיצוני או בכירים במערכת הביטחונית וכן כלי התקשורת, טענו כי מדובר במעשה פסול.

"זה שהמחבל בא לחברון על דעת לא לצאת משם בחיים, לא מצדיק את ההתנהגות המזעזעת של החייל, והחייל לא שינה את העובדה שצה"ל הוא הצבא הכי מוסרי בעולם", את המשפט הזה כתב דווקא מי שמוכר בציבור כפעיל ימין ופעיל זכויות בהר הבית, יהודה גליק.

בעקבות הפוסט שפרסם גליק בפייסבוק, הגיבו לו גולשים רבים תגובות נזעמות ואף כינו אוות שמאלני ו"פעיל זכויות אדם". "מה עם מוסר התורה?" כתב אחד הגולשים, "מה עם יעל חבר הקיני (היא) נחשבת כרוצחת. ודוד שרצח את גולית לאחר שהתמוטט גם הוא רוצח? האם ה"מוסר הצבאי" לא גרם להרג חיילים מיותר? ומדוע לא לשתוק כל עוד לא שמענו מה החייל אומר ולא נעשה משפט. מדוע להוציא פוסט נגד החייל ולערוך משפט שדה על ידך כפי שאמרת אין לדיין מה שעיניו רואות על זה לא התנצלת. בושה וחרפה להוקיע חייל ולחרוץ דינו לפני משפט", נכתב.

בפוסט הבהרה שכתב גליק לאחר מכן, נאמר: "חייל שיורה בראש של מישהו בניגוד לנהלים אינו גיבור ולא מגיע לו צל"ש. מי שמפמפם רעיון כזה פוגע בחייל ופוגע בצה"ל". גליק הוסיף: "מזעזע אותי לראות חייל צה"ל יורה בראש של אדם חסר אונים גם אם הוא מחבל", זאת לצד אמירתו כי "מחבל שבא על דעת להרוג הוא בן מוות וראוי לו שימות" ו" חייל המקבל נשק מצה"ל מחויב באחריות. הוא צריך להשתמש בו ללחימה ולהגנה מחד ומאידך עליו לדעת לנצור את הנשק כשצריך גם כשזה קשה. מי מחליט מתי לירות ומתי לנצור? הנהלים. החייל מחויב לנהלים ואין לו שיקול דעת שלא במסגרת הנהלים".

נלחם על זכויות אדם בהר הבית וחופש פולחן. הר הבית (שלמה מור)

בנוסף התראיין גליק בנושא ברדיו גלי צה"ל. "החייל עשה מעשה חמור מאוד בעיניי. הוא לא רוצח, ולא צריך להיות עם אזיקים על הידיים, אבל הוא לא גיבור לאומי. אני ראיתי את הסרטון. פרסמתי את עמדתי. מיד לאחר מכן הותקפתי על ידי גורמים רבים בפייסבוק ובטוויטר. אני ממשיך בעמדותיי, כמו שבהר הבית אני נלחם למען זכויות אדם כך גם כאן. החייל הוא לא שופט. החייל הפר את נהלי צה"ל וצריך להיענש כמו מי שהפר את כללי צה"ל".

תגובות (13) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 17 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד