בע"ה י' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

השופט קבע: אטינגר לא ישוחרר לברית בנו

שופט בית המשפט המחוזי בב"ש ישראל פבלו אקסלרד, דחה את עתירתו של העצור המנהלי מאיר אטינגר וקבע כי לא יוכל לצאת לברית המילה של בנו. עו"ד כוכב: "מדובר ברדיפה כנגד אטינגר"

  • כ"ד אדר ב תשע"ו - 12:19 03/04/2016
גודל: א א א
משפחתו של אטינגר מפגינה אמש בירושלים (יהודה פרל)
משפחתו של אטינגר מפגינה אמש בירושלים (יהודה פרל)

שופט בית המשפט המחוזי בב"ש ישראל פבלו אקסלרד, דחה את עתירתו של העצור המנהלי מאיר אטינגר וקבע כי לא יוכל לצאת לברית המילה של בנו הבכור, אשר עתידה להתקיים מחר (שני), כאשר הוא טוען כי נשקפת מאטינגר מסוכנות.

בניגוד להצהרות השב"כ בפני מקורביו של מאיר אטינגר, כי לא יביעו התנגדותם להשתתפותו בברית המילה של בנו, פעלו בשירות הביטחון הכללי באופן הפוך. השב"כ ושירות בתי הסוהר התנגדו ליציאתו של אטינגר לברית המילה, גם בליווי סוהרים, צעד שמקובל גם בעניין אסירים אשר מואשמים או מורשעים בעבירות חמורות, כולל אסירים שהורשעו ברצח ונידונו למאסר עולם. אטינגר לעומת זאת שוהה במעצר מנהלי ללא ראיות או כתב אישום. רשויות שב"ס הציעו לקיים את ברית המילה בכלא.

בעקבות ההחלטה אומרים בארגון חוננו כי בכוונתם להגיש ערר על ההחלטה לבית המשפט העליון ולדרוש את יציאתו של אטינגר לברית.

עו"ד סימה כוכב המייצגת את אטינגר מטעם ארגון חוננו אומרת בתגובה: "אנו מצרים על ההחלטה ומאוכזבים ממנה. התחושה היא מאוד קשה, שהגורמים האמונים על האישור ליציאה נהגו שלא בניקיון כפיים ויש פה רדיפה כלפי מאיר אטינגר. חשוב להדגיש שמדובר בעציר מנהלי ולא באסיר פלילי. אסירים פליליים מסוכנים יוצאים לחופשות ומאיר אטינגר נמצא מאחורי סורג ובריח בלי שהוגש נגדו כתב אישום, ורק על רקע עמדותיו האידיאולוגיות ולא על רקע מסוכנות ספציפית ולכן אין סיבה למנוע את יציאתו לברית המילה".

נזכיר כי אטינגר נעצר לפני למעלה מ-7 חודשים בצו מעצר מנהלי אשר נחתם כנגדו ע"י שר הביטחון משה בוגי יעלון. תחילה הוצא כנגד אטינגר צו מעצר לתקופה של שישה חודשים, ולפני כחודש וחצי הורה שר הביטחון על הארכת הצו למשך ארבעה חודשים נוספים.

בחודשים האחרונים שוהה אטינגר בתנאי הפרדה ובידוד מחמירים ונאסר עליו לשוחח בטלפון למעט עם חלק מבני משפחתו הקרובים. לאחרונה שבת אטינגר רעב במשך 17 יום במחאה על תנאי מעצרו.

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 7 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד