בע"ה כ"ה ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

צפו: "השב"כ משתולל גם על אירועים מינוריים"

אביהם של כמה מהעצורים לקול היהודי: "אנחנו מאוד מודאגים". רבנים מבנימין חתמו על מכתב הקורא לרבנים ולציבור הרחב לפעול למען העצורים

  • ג' ניסן תשע"ו - 13:32 11/04/2016
גודל: א א א
הרב י., אביהם של כמה מהעצורים
הרב י., אביהם של כמה מהעצורים

לאחר מעצרם של שני צעירים יהודים נוספים במסגרת "פרשת העינויים 2", והוצאת צווים דרקוניים של איסור מפגש עם עורכי דין גם להם, מרחיבים בני משפחות העצורים את פעילותם נגד התנהלות השב"כ ושאר גורמי החקירה בפרשה.

הרב י., אביהם של כמה מהעצורים, אמר בשיחה לקול היהודי: "המתנחל יש לו פחות זכויות מ'הפסלטינאי'. 'הפלסטינאי' מקבל עורך דין, ייצוג, אין לו צו איסור פרסום בדרך כלל, גם אם הוא עשה עבירות חמורות ביותר וידוע שהוא עשה. כאן זה רק חשד, ובכל אופן שום עבירה לא מתקרבת לסדרי הגודל הזה, אין בזה פגיעה בנפש, בודאות. אנחנו מאוד מודאגים שרוצים לגרום להם להודות בדברים שלא עשו".

הוא הוסיף וטען כי גורמי החקירה מסוגלים להתנהל בצורה בה הם מתנהלים הודות לכך שהציבור לא זעק ונאבק די הצורך בתקופת "פרשת העינויים" של העצורים בפרשת דומא. לדבריו, "הם ירדו עוד מדריגה ומוכנים גם על דברים הרבה יותר מינוריים להשתולל ברמה של ההשתוללות הקודמת".

הרב י. קורא לציבור "לדרוש שהמחלקה שפועלת נגד יהודים בשב"כ תתנהל בצורה ממלכתית, כלומר תחת פיכוח, שיהיה ברור מה הסמכויות שלה, שיהיה ברור שדברים כמו 'שמפניה' הם 'לא יראה ולא ימצא'". לדבריו, פיקוח כללי של גוף "מבקר המדינה" אינו מספיק, כפי שכלפי כל גוף ממשלתי ישנם גופי ביקורת נוספים, וכפי שבאחרונה חוזקה 'נציבות הביקורת על גופי התביעה' ובכללם פרקליטות המדינה.

בתוך כך, כמה רבנים מאזור בנימין חתמו על עצומה, יחד עם בני משפחות העצורים, הקוראת לרבנים ולציבור הרחב לפעול למען ילדיהם הכלואים ונחקרים בשבוע האחרון במרתפי השב"כ. "אנו מבקשים ממעלתכם לעשות ככל שביכולתכם לשחרורם המיידי כדי לבדוק מה מצבם, או לכל הפחות להעברת התיק לחקירת משטרה רגילה".

במכתב, מציינים בני המשפחה והרבנים, שאחד הנערים שנחקרו תחת עינויים במהלך חקירת אירוע ההצתה בכפר דומא ולבסוף שוחרר, "סבל מאז מחרדות קשות כל כך עד שכאשר ראה אנשים זרים מחוץ לביתו פחד שהם מהשב"כ".

בצהריים, מתקיים דיון בבית המשפט השלום בפתח תקווה בנוגע לעצורים. מחוץ לאולם בית המשפט יפגינו בני משפחתם ותומכיהם.

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 7 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד