בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ע"פ שב"ס: ליל סדר מקוצר לאסירים היהודים

חג החירות: בעקבות פניית הקול היהודי, האריך שב"ס את זמן סעודת ליל הסדר המועט שניתן לאסירים בכלא אלה

  • י"ג ניסן תשע"ו - 22:19 21/04/2016
גודל: א א א
כלא (שב"ס) (שירות בתי הסוהר)
כלא (שב"ס) (שירות בתי הסוהר)

בעקבות פניית הקול היהודי לשירות בתי הסוהר, הוקל מעט מעל אסירים יהודים בכלא אלה ואלו יוכלו להסב לשולחן הסדר לזמן נוסף.

בעוד פחות מעשרים וארבע שעות, יסבו המוני עם ישראל לשולחן הסדר, יקיימו את מצוות היום ויספרו בהגדה אל תוך הלילה. במקביל, יסבו גם האסירים היהודים ברחבי הארץ בבתי הכלא ויחגגו את חג החירות מאחורי סורג ובריח.

בשירות בתי הסוהר החליטו להצר את שמחת חגם של האסירים היהודים בכלא אלה בצעד נוסף, ולהגביל את זמן סעודת הסדר עד לשעה 22:00 בלבד, וזאת מבלי להתחשב במהלך הסדר הארוך, אמירת ההגדה, שתיית ארבעת הכוסות וסיפור יציאת מצרים, שלמשפחה ממוצעת לוקח ארבע שעות.

בעקבות עובדה זו שהגיעה אל הקול היהודי על ידי מקורביהם של אסירים בכלא, פנינו בשאילתא לשירות בתי הסוהר בנושא. בתגובה ענו בשב"ס כי "בית הסוהר מאפשר לכלל האסירים היהודים לקיים את הסדר כהלכתו עד לסיומו המלא של קריאת ההגדה וסיום הסעודה. לציין כי בבית סוהר 'אלה' נערכים לקיום החג כהלכתו, הוכשרו הכלים של האסירים היהודים וכן יחולקו סימני החג וארוחה חגיגת לכלל האסירים" נכתב בהודעה.

בעקבות שיחה עם מקורביהם של האסירים, עלה כי בניגוד ל"תמימות" בה הציג שב"ס את הערכותו לליל הסדר בכלא, השפיעה פניית הקול היהודי לדוברות השירות וקצבת הזמן לאסירי הכלא לסעודת הסדר התארכה בשעהורבע עד ל-23:15. גם זמן הנחשב כמועט בשביל לקיים את סעודת הסדר כראוי.

תגובות (5) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 20 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד