בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

התעללות במורחקים - גם בצפון הארץ

בלשי ימ"ר ש"י הרחיקו עד עפולה בכדי לטרטר מורחק מנהלי ששוחרר לאחר שבדיקת השוטרים העלתה שיש בידם טעות

  • יח"צ
  • כ"ד ניסן תשע"ו - 09:55 02/05/2016
גודל: א א א
איתיאל זוארץ (באדיבות המשפחה)
איתיאל זוארץ (באדיבות המשפחה)

עד לעפולה הרחיקו בלשי ימ"ר ש"י כדי לבצע מעצר שווא של אב לעיני ילדיו הקטנים, וזאת למרות הסבריו על טעות השוטרים. כעת מכינים בארגון 'חוננו' תביעה אזרחית על מעצר השווא, אשר מצטרפת לשורת תביעות מהתקופה האחרונה על מקרים דומים.

האירוע התרחש במוצאי השבת האחרונה, כאשר איתיאל זוארץ, תושב גוש שילה ואב לחמישה ילדים, שהה עם בני משפחתו אצל קרובי משפחה בעפולה.

כשעה וחצי לאחר צאת השבת הגיעו לפתע שני שוטרים ממשטרת עפולה וקראו לזוארץ לצאת מחצר הבית בטענה שרכבו היה מעורב בתאונת דרכים. זוארץ המופתע יצא לרחוב כאשר בתו בת הארבעה חודשים על ידיו, ואז ציפתה לו הפתעה. מספר בלשי משטרה מהיחידה לפשיעה לאומנית של ימ"ר ש"י, שארבו ברחוב מיהרו להקיף אותו והודיעו לו כי הוא מפר צו הרחקה מנהלי שהוטל עליו ולכן הוא עצור.

זוארץ ניסה להסביר לשוטרים כי מדובר בטעות שכן הצו לא חל עליו בעפולה, אלא רק בתחומי יהודה ושומרון, אולם לדבריו, בלש בשם שי ארז עיקם את ידו והורה לו למסור את בתו התינוקת לאשתו, אחרת "יוריד אותו לרצפה יחד עם התינוקת", כדברי זוארץ.

רעייתו של איתיאל הגישה לשוטרים את הצו החתום בידי אלוף פיקוד המרכז ובני הזוג הקריאו להם כי מדובר בצו התקף ביהודה ושומרון בלבד ומורה על מעצר בית לילי לזוארץ במידה וימצא ביהודה ושומרון. זוארץ אף הגדיל לעשות ולפנים משורת הדין דיווח למשטרה כי בחג ובשבת ישהה בעפולה ולא בביתו הזמני בו הוא נמצא בתקופת ההרחקה.

למרות ההסברים זוארץ הועלה לניידת הבילוש אל מול ילדיו וכאשר בנו הקטן פורץ בבכי, ונמסר לו כי הוא יילקח למחוז ש"י.

רק כאשר הגיעו לעיר מודיעין ולאחר שהסביר לשוטרים שוב ושוב את הטעות, עצרו הבלשים את הרכב ולאחר כמה דקות של טלפונים וכשהבינו ככל הנראה את הטעות, ביצעו פניית פרסה ולפנות בוקר השיבו את זוארץ לעפולה שם שחררו אותו מבלי להתנצל או לבקש סליחה על מעצר השווא ומבלי שזוארץ הובל לתחנת משטרה או נחקר.

בארגון חוננו אליו פנה זוארץ ביררו את הפרטים וכעת עמלים בארגון על הכנת תביעה אזרחית כנגד המשטרה ובלשי ימ"ר ש"י.

ב'חוננו' מציינים כי האירוע חמור במיוחד שכן מדובר במעצר יזום בו צוות בילוש נשלח למרחק לבצע את מעצר השווא, ולא בהיתקלות מקרית. כמה מקרים דומים של עיכובי ומעצרי שווא של מורחקים מנהליים, מתבררים בבתי המשפט השונים בימים אלו בתביעות אזרחיות שהגיש עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו.

"המשטרה והשב"כ החליטו להתנכל באופן אובססיבי לציבור מסויים, והדבר מתבטא בהטרדות בלתי פוסקות ומעצרי שווא", אומרים בחוננו. "אנו מקווים כי בתי המשפט יעמידו את המשטרה במקומה וכי השוטרים יתנו את הדין על פעולותיהם הבלתי חוקיות".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד