בע"ה י"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"אירוע חמור מבחינה לאומית"

עצמאות תשע"ו: תושב קריית ארבע נגרר מהר הבית בטענה שנשא תפילה. "השוטר הוציא אותי בגלל איש הוואקף בלי לחשוב פעמיים"

  • ד' אייר תשע"ו - 12:45 12/05/2016
גודל: א א א
הר הבית (שלמה מור)
הר הבית (שלמה מור)

הבוקר (חמישי) עלתה קבוצת יהודים להר הבית. במהלך העליה הוציאו שוטרים ואנשי וואקף את הרב שמעון בן ציון, תושב קריית ארבע, לאחר שאיש וואקף טען שהתפלל בהר.

"עלינו קבוצה של יהודים להר הבית עם כל האישורים מראש" סיפר הרב בן ציון בשיחה עם הקול היהודי. "ליוו אותנו שוטרים וקבוצה גדולה של אנשי וואקף. בשלב מסוים אחד מהאנשים הרעים של הוואקף החליט שהוא ראה אותי מתפלל, גילה עבירה חמורה שביום העצמאות יהודי מתפלל על הר הבית והצביע עלי בפני קצין המשטרה שהיה במקום וזה הורה לשוטר נוסף להוציא אותי מההר בלי לחשוב פעמיים".

השוטר שהיה בעצמו ערבי יחד עם איש הוואקף גררו את הרב בן ציון מההר. "התלמידים שלי יצאו יחד איתי כי לא רצו להשאיר אותי לבד. בחוץ הוא אמר לי שאני לא יכול יותר לעלות להר עד שאני יבקש איזה שימוע ממפקד במשטרה ואז אולי המפקד יועיל בטובו לאפשר לי לעלות. אני כמובן לא מתכוון לבקש דבר כזה. הם אלו שצריכים לבוא ולהתנצל על זה שהם פגעו בי, בתורה, בהר הבית וביום העצמאות ואחרי שהם יתנצלו אני אעלה אל ההר בראש מורם ובקומה זקופה".

הרב בן ציון ציין בשיחה כי ההוצאה המשפילה משטח ההר לא החלישה את רוחו. "אני יודעים שארץ ישראל נקראת ביסורים. יודעים שעם ישראל לא הגיע לשלב של הבגרות וזה חלק מהיסורים שאנחנו עוברים. צריך עוד הרבה לעבוד ולטהר את האווירה הציבורית כדי שעם ישראל יחזור לארצו ולהר הבית".

הרב בן ציון עולה להר הבית מדי פעם, זאת, על פי הנחיות והדרכות רוחניות והלכתיות של הרב דב ליאור. "האירוע הוא קטן מבחינה אישית אבל חמור מבחינה לאומית. אנחנו מכירים את המצב הכללי ונתגבר על זה. מקוה שזו תהיה הפעם אחרונה שאני מוצא מההר ושאיש הוואקף יקבל את עונשו".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד