בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הקטין פנה בבקשה: "אפשרו לחפש מקום מגורים"

הקטין אשר גורש מבית הוריו בשומרון בצו מנהלי, ביקש זמן נוסף בכדי לאתר מקום מגורי חלופי

  • כ"ה אייר תשע"ו - 21:51 02/06/2016
גודל: א א א
כוחות יסמ ביצהר (ארכיון הקול היהודי)
כוחות יסמ ביצהר (ארכיון הקול היהודי)

עורך הדין עדי קידר מארגון חוננו, פנה היום (חמישי) לאלופי הפיקוד אשר הוציאו את הצווים המנהליים כנגד הקטין אשר גורש מבית הוריו בשומרון, בבקשה להעניק הארכה בת 14 יום לצורך בחינת חלופת מגורים.

קודם לכן פורסם בקול היהודי, כי הקטין בן ה-15 שהורחק אתמול מבית הוריו ביצהר בצו מנהלי פנה לאלוף פיקוד העורף יואל סטריק באמצעות ארגון חוננו והודיע כי לא יוכל למלא אחר הוראות הצו.

הצו מורה על הרחקתו מכל יהודה ושומרון כולל בית הוריו וכי ישהה במעצר בית לילי בבית סביו וסבתו בפתח תקוה. אולם אתמול התברר כי השהות בכתובות הללו אינה ישימה עבור הקטין, ולפיכך הוא הודיע כי אין לו לאן ללכת והוא ישאר עד להודעה חדשה בבית הוריו.

במכתב דחוף ששיגר אתמול עו"ד קידר הוא מצביע על כך שצו הרחקה גורף לקטין תושב יו"ש אינו חוקי, ומיסף כי הדרישה שישהה בבית סבו וסבתו אינה ישימה. "הצווים אשר יצאו כנגד מרשי אינם ישימים, אינם חוקיים ודינם להיבטל ולו רק מהפגמים האמורים", כתב קידר והזכיר כי מדובר בקטין כבן 15 ללא עבר פלילי המתגורר בבית הוריו.

בתגובה למכתב של עו"ד קידר, הודיע בשעות הלילה מ"מ יועמ"ש פיקוד העורף אלירן בן אליעזר כי על הקטין להודיע עד היום (ה') בשעה 17:30 היכן ישהה במעצר בית לילי מחוץ ליו"ש, וכי בימים הקרובים יערך לו שימוע.

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו אומר בתגובה כי מדובר בדרישה שערורייתית: "דרישה מקטין בן 15 לעזוב את בית הוריו, ובתוך מספר שעות לספק כתובת למעצר בית, הינה דרישה לא הגיונית, לא מוסרית ולא חוקית. אנו מבקשים להזכיר שלא הוצגו ראיות והקטין לא הועמד לדין אלא מדובר בהחלטות שרירותיות של המחלקה היהודית בשב"כ ואלופי הפיקוד, ואנו מקווים כי הצו יבוטל לאלתר".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד