בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אביו של הקטין לליברמן: "בטל הצו"

אביו של בן ה-15 שהורחק מביתו בצו מנהלי פנה במכתב לשר הביטחון הנכנס

  • יח"צ
  • ב' סיון תשע"ו - 20:41 08/06/2016
גודל: א א א
אביגדור ליברמן (הלל מאיר TPS)
אביגדור ליברמן (הלל מאיר TPS)

תושב יצהר שבנו הקטין הורחק מביתו בצו מנהלי בשבוע שעבר פנה היום לשר הביטחון הנכנס ליברמן במכתב ובו הוא שוטח את סיפורו וקורא לו לבטל את הצו ולהותיר את הנער בביתו. הנער שוהה לבנתיים בביתו בעקבות פניית ארגון חוננו לפיקוד העורף, שם הודיעו כי עד להחלטה בשימוע שנערך לקטין באמצעות עורך דינו חי הבר מחוננו יוכל הנער להישאר בבית הוריו.

"לפני כמה ימים קיבל בננו בן ה-15 שני צווים מנהליים ע"י אלופי פיקוד מרכז והעורף. באחד נאסר עליו להיכנס ליהודה ושומרון למשך חצי שנה, ובשני הוטל עליו לשהות במעצר בית לילי לשלושה חודשים בבית סבו וסבתו ללא שנשאלו על כך קודם. כמו כן נאסר עליו ליצור קשר עם כ30 מחבריו (לרבות שכן בן 12!)", כתב האב לליברמן.

"ראשית אנו מתקוממים על עצם השימוש בצו מנהלי ללא הליך משפטי נגד בננו ואל היחס אליו כאל מחבל ואויב ו'פצצה מתקתקת' – הרי רק אצל אנשים כאלו מוצדק והיה נהוג שימוש בצו כזה. אך בזאת כשלעצמו אין חידוש גדול- הרי צו זה מצטרף לשורה של מאות! צוים שניתנים בשנים האחרונות על ימין ועל שמאל (או בעצם רק על ימין..) לכל מי שהלך מחשבתו, דיבורו ומעשיו לא מתאימים לתפיסה פוליטית של גורמים מסויימים הרוצים להשליטה בכח על כל העם תוך רמיסת זכויות המתנגדים להם וסתימת פיותיהם".

אביו של הקטין מדגיש כי בצו זה יש חידוש נוסף, לא צודק לא מוסרי, וספק אם חוקי שטרם ניתן עד כה בעבר. "בעוד שבצווי הרחקה אחרים לנערים צעירים תמיד ניתנה להם אפשרות לשהות בבית הוריהם, כאן כיון שביתנו הוא בשומרון וביישוב יצהר שלא מוצא חן בעיני גורמים קיצוניים שונים, מרחיקים אותו ללא אפשרות להגיע לבית הוריו לתקופה ארוכה. ונזכיר שכל זאת ללא כל אישום והליך משפטי ומתן אפשרות להתגונן", כתב האב לליברמן.

בנוסף תוהה האב על האפשרות לחייב אדם בצו רשמי של המדינה לשהות בבית אנשים מסויימים לתקופת זמן ללא שנשאלו על כך. האב מזכיר כי שמקום לימודיו, רוב חבריו ומסגרות שונות שבהן עבד בנו נמצאים כולם ביהודה ושומרון.

"מה חושבים שהנער יעשה כעת? יישן ברחוב וילך בבטלה במשך כחצי שנה?", תוהה האב ופונה לליברמן: "כשר ביטחון חדש, ישנן ציפיות ממך בציבור הכללי וביותר בקרב ציבור המתיישבים ביו"ש ממנו אתה בא, לתקן עיוותים קשים בהתנהלות הביטחונית והערכית של שר הביטחון הקודם. סוגיית הצווים המנהליים כנגד רבים מבני ההתיישבות היא אחת מהם. ומבחינה ערכית אולי אף אחת החמורות שבהם. נקוה שתעמוד בציפיות הרבות ממך ותראה כיוון חדש להתעשתות ערכית ומוסרית ולהחזרת ההבחנה הברורה בין אוהב- גם אם חולק פוליטית לבין אויב", כתב האב לשר.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד