בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

לאחר הקלות הרמדאן: הוקפאו התרי כניסה

זאת בעקבות הפיגוע הקשה בתל אביב. צה"ל פשט על בתי המחבלים. צפו בכוחות צה"ל פושטים על בתי המחבלים בכפר יטא

  • ג' סיון תשע"ו - 08:43 09/06/2016
גודל: א א א
נתניהו בביקור בזירת הפיגוע
נתניהו בביקור בזירת הפיגוע

במערכת הביטחון מנסים לגבש מאז הפיגוע תכנית פעולה מסודרת בתגובה לפיגוע הקשה שבצעו אמש שני מחבלים במתחם 'שרונה' בתל אביב.

בהתאם להנחיית הדרג המדיני שקיים לאחר הפיגוע התייעצות בקריה בתל אביב, הנחה 'מתאם פעולות הממשלה בשטחים', האלוף יואב פולי מרדכי, על הקפאתם של למעלה מ-80 אלף היתרי כניסה של ערבים "פלסטינאים" לשטחי המדינה, היתרים שנתנו במסגרת שורת הקלות של ישראל לערבים לרגל חודש הרמדאן. מדובר בעיקר בהיתרי כניסה שנתנו לביקורי משפחות.

כמו כן, הוקפאו כל ההקלות שנתנו לרגל הרמדאן לערביי רצועת עזה, שכללו בין היתר, היתרי כניסה לתפילות בהר הבית לאלפי ערבים.

בשבוע שעבר הודיע שר הביטחון הנכנס אביגדור ליברמן על שורת הקלות לערביי יהודה והשומרון לרגל חודש הרמדאן בנסיון "לשפר את מרקם החיים של האוכלוסייה ה'פלסטינית'", כך נאמר. לאחר הפיגוע כאמור, הוחלט על הקפאת רוב ההקלות הללו.

סמוך לחצות הלילה החלה התייעצות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנחת בדיוק מטיסה בחזרה מביקורו ברוסיה, יחד עם ראשי מערכת הביטחון, שר הביטחון ליברמן, השר לביטחון פנים גלעד ארגן, ראש השב"כ ועוד. ההתייעצות התקיימה בקרייה, בסמוך לזירת הפיגוע במתחם 'שרונה'. מעבר להקפאת ההקלות עבור הערבים ברמאדן, בשלב זה לא ברור האם בכוונת מערכת הביטחון לפעול בצורה נרחבת יותר, באופן שלא ראינו בעשרת החודשים האחרונים בהם הטרור הערבי משתולל ללא הרף.

בתום ההתייעצות סרו נתניהו, ארדן וליברמן לזירת הפיגוע. נתניהו אמר בזירה: "אירוע קשה, רצח בדם קר של מחבלים נפשעים. אני רוצה לשבח את הגבורה של אזרח, שבפעולתו כנראה הציל לא מעט חיים, וגם של מאבטח שפעל במיומנות, וגם של השוטר שלכד את המחבל השני".

במקביל, במהלך הלילה ביצע צה"ל פשיטה על בתי המחבלים בכפר יטא בחברון, בנסיון להתחקות אחר עברם. הבוקר, הכפר יטא מכותר על ידי חיילי צה"ל, אין יוצא ואין בא מלבד מקרים הומניטריים. המחבלים השתייכו לארגון הטרור 'חמאס' אך טרם ברור האם הפיגוע בוצע בהכוונת יד מכוונת של בכירים בארגון או כהתארגנות של שני המחבלים בלבד.

כוח צה"ל בכפר יטא (דובר צה"ל)

כך או כך, ראשי חמאס מיהרו לשגר ברכות על המחבלים. "פעולת הגבורה בתל אביב היא האות שמבשר את החודש הקדוש, והיא הראשונה מבין ההפתעות שמצפות לאויב הציוני במהלך הרמדאן", נאמר בהודעת התנועה הלילה. בחמאס הוסיפו ועקצו את שר הביטחון ליברמן וגחכו את הצהרותיו הלוחמניות בטרם כניסתו לתפקיד.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד