בע"ה כ"ד ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הערה ונזיפה לסא"ל נריה ישורון

לאחר שהורה על "מטח הכבוד" לזכר חייל שנפל במבצע 'צוק איתן'

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • ט' סיון תשע"ו - 06:39 15/06/2016
גודל: א א א
כוחות צהל ברצועת עזה במהלך צוק איתן (דובר צהל)
כוחות צהל ברצועת עזה במהלך צוק איתן (דובר צהל)

סגן הרמטכ"ל יאיר גולן, שעורר לאחרונה ביקרת קשה כנגדו, צפוי לנזוף ולתת הערה פיקודית לסגן אלוף נריה ישורון שהורה לבצע את "מטח הכבוד" במהלך 'צוק איתן' ברצועת עזה. כך המליץ הפרקליט הצבאי הראשי תת-אלוף שרון אפק בנוסף להמלצה שלא להעמידו לדין.

החקירה הובילה למסקנה כי לא ניתן להוכיח כנגד דבריו של סא"ל ישורון שאמר כי לירי היו מטרות מבצעיות, אולם הפצ"ר טען כי דבריו של ישורון לפקודיו היו פסולים. יחד עם זאת המליץ הפצ"ר, כי תוצאות ההליך הפיקודי יילקחו בחשבון במסגרת החלטות עתידיות לגבי שיבוצו וקידומו של הקצין.

עוד בנושא:
"חקירות מצ"ח גורמות ללוחמים לפחד להילחם"
"מטח הכבוד היה למטרות מבצעיות"
מי אחראי לחקירתו של סא"ל ישורון?

סא"ל נריה ישורון (דובר צה"ל)

האירוע כאמור התרחש במהלך צוק איתן, בזמן שסרן דמטרי לויטס הי"ד, שנהרג בקרבות ברצועה, הובא למנוחות בהר הרצל בירושלים וחבריו המשיכו להילחם ברצועת עזה. חבריו ביצעו באותה העת ירי שזכה לכינוי "מטח כבוד" לעבר העמדה ממנה נורה לויטס. בתחילה פורסם האירוע בבטאון צה"לי עם הצדעה ללוחמים, אך לאחר שפורסם בערוץ 10 בביקורת, החליט הפרקליט הצבאי הראשי דאז דני עופרני לפתוח בחקירה כנגד הלוחמים המעורבים באירוע.

סא"ל נריה ישורון, מג"ד בשריון, נחקר באזהרה על חלקו באירוע, כאשר רבים מפקודיו וקצינים בכירים נוספים מגבים אותו. כמו כן, דף פייסבוק שהוקם כתמיכה בסא"ל ישורון תחת הכותרת "'כולנו עם סא"ל ישורון" צבר למעלה מ-16 אלף אוהדים.

"אתמול, פה בדיוק במקום הזה, אבדנו את דימה", אמר סא"ל ישורון ברשת הקשר בשעת מעשה. "בשעה שדימה נקבר בבית הקברות בהר הרצל בירושלים, הלב היה רוצה להיות בירושלים, אבל הראש אומר שצריך להיות כאן ולהמשיך... אני רוצה שאנחנו פה באמצע שכונת סג'עייה בעזה, נצטרף לכל אותם אנשים שמלווים את דימה בדרכו האחרונה, ונירה מטח של כבוד ושל הצדעה לקצין הזה, אל המרפאה שממנה ירו הנבלות על הטנק שלנו וקיפדו את חייו. אני סומך עליכם וגאה בכם. היכונו למטח לזכרו של דימה. תהיה נשמתו צרורה בצרור החיים. אמן".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 11 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד