בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ההתנהלות בהר הבית: "פשיטת רגל ביטחונית"

שיחה עם דוברת ארגון סטודנטים למען הר הבית על התנהלות הממשלה. "ההתנהלות מסמלת אובדן של ריבונות בהר ולא רק כאן אלא בכל הארץ"

  • אברהם שפירא
  • כ"ג סיון תשע"ו - 22:31 29/06/2016
גודל: א א א

בעקבות החלטתו של שר הפנים אריה דרעי כי מדינת ישראל תממן הסעות חינם לערביי ישראל אל הר הבית בימים הקרובים, מגיבים על כך בארגון "סטודנטים למען הר הבית".

בשיחה שערכה מעיין מגן, דוברת הארגון עם הקול היהודי, הבהירו הסטודנטים את עמדתם: "אנחנו חושבים שהמהלך הזה הוא מהלך בזוי" פתחה מגן. "דרעי קבע תקדים שלא היה כמותו ופשוט החליט החלטה שערורייתית - לממן הסעות למחבלים שבאים בעצם להילחם נגדנו על הריבונות בהר הבית. בעצם שר הפנים של מדינת ישראל ממן את המלחמה בנו. מעולם יהודים לא מקבלים הסעות ולהיפך, ודווקא לערבים הוא החליט לעשות את זה. זה פשוט אבסורד" אומרת מגן, על אף שהיא מדגישה כי הם "לא מופתעים מדרעי".

| איזה לקח לומדים הטרוריסטים?

"כניעת מדינת ישראל שוב ושוב לטרוריסטים ולפורעי חוק וסגירת הר הבית ליהודים ותיירים במקום בפני מוסלמים אלימים היא פשיטת רגל ביטחונית והיא מסמלת יותר מהכול את אזלת היד של המשטרה, הממשלה, שר הביטחון וראש הממשלה שלמעשה ההוראה על הסגירה הגיעה ממנו".

הר הבית (שלמה מור)

"זו אזלת יד מול אויבי ישראל שמנסים להשחית את המקום הקדוש לנו ולפגוע בו בכל דרך. בממשלה מנסים לצייר את המהלך הזה כמשהו שנועד לשמור על השקט והביטחון שלנו, אבל למעשה הם מרחיקים את המותקף ואת שומר החוק במקום את מי שתוקף ואלים. איך יתכן שכדי לשמור על שקט מענישים את מי ששומר את החוק ולפורעים נותנים פרס? זה מדיניות רופסת שנותן גב לטרור ומראה לו שהוא משתלם. איזה לקח הם ילמדו? שבשביל להשיג את מה שהם רוצים ולהוציא יהודים מהר הבית הם רק צריכים להתפרע קצת".

"אנחנו מוגדרים כמבקרים בהר הבית, אנחנו מורחקים וזה מסמל אובדן של ריבונות בהר ולא רק כאן אלא בכל הארץ. לא בכדי בדיוק אחרי שההר נסגר ליהודים נזרקה אבן לעבר אישה ברחבת הכותל, וזה ילך וימשיך ככל שהמדיניות הזו תמשיך".

מגבירים פעילות. יהודים שטבלו בטהרה בהר הבית (גלעד הדרי)

| לא מתכוונים לשתוק על ההתנהלות

מגן מבהירה כי בארגון הסטודנטים מעוניינים גם להגביר פעילות בעניין. "אנחנו לא מתכוונים לשתוק על זה. נמשיך בפעילות שלנו למען ריבונות יהודית בהר הבית. בימים קרובים נערוך מחאות ולא נשלים עם הביזיון הזה. לציבור אנחנו קוראים להתעורר ולהבין באיזה מצב אנחנו נמצאים, להבין שאם לא נחזור להר הבית ולא נפעל לחופש יהודי במקום הקדוש לנו ביותר נאבד את האחיזה שלנו בארץ וניתן לאויבים שלנו לנצח. כתגובה ספציפית לימים הקרובים אנו מזמינים את כולם להצטרף למחאות עד שממשלת ישראל, שמתיימרת להיות לאומית, תעצור את ההפקרות הזו" סיימה מגן.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד